۴۰ دکل تلفن همراه در نقاط کور لرستان نصب می‌شود

کد خبر: 
۱۵۳۷
مدیر مخابرات منطقه لرستان در دیدار با هیأت مدیره خانه مطبوعات استان:

۴۰ دکل تلفن همراه در نقاط کور لرستان نصب می‌شود

۴۰ دکل تلفن همراه در نقاط کور لرستان نصب می‌شود

مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: ۴۰ دکل ایستگاه پایه فرستنده (بی تی اس) تلفن همراه امسال در نقاط کور، مناطق گردشگری و برخی روستاهای استان نصب و راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش زرک، سیدمحمد قاسمی روز چهارشنبه در دیدار با هیات مدیره خانه مطبوعات لرستان افزود: برای ارتقای ضریب نفوذ اینترنت همراه بایستی ۷۵۰ دکل بی تی اس در استان وجود داشته باشد و تاکنون ۵۵۰ دکل نصب و راه اندازی شده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰۰ دکل بی تی اس برای استان نیاز است، ۶۰ مورد از این تعداد تا پایان امسال  به ظرفیت دکل‏‌های موجود استان اضافه می‎شود که تاکنون ۳۵ مورد آن مصوب شده و تجهیزات آن به زودی وارد استان خواهد شد.

وی تصریح کرد: ۴۰ مورد از این دکل‌ها در مناطق بیرون از شهر برای ارائه خدمات به روستاییان، پوشش نقاط کور راه‌های مواصلاتی و هم‎چنین در مناطق گردشگری استان نصب می شود.

قاسمی با اشاره به مشکلات تلفن ثابت و اینترنت خانگی در برخی روستاهای استان گفت: روستاهای فاقد ارتباط توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به خدمات مخابراتی، پستی و فن‏آوری اطلاعات متصل خواهند شد.

وی ادامه داد: مشکلاتی در تامین کابل‌های مخابراتی وجود دارد و متاسفانه با توجه به اینکه طی ۱۰ سال گذشته بالای ۶۰ درصد کابل‎های روستایی سرقت شده در حال حاضر با یک شبکه فرسوده و نابود روبرو هستیم.

مدیر مخابرات منطقه لرستان به افزایش ضریب نفوذ شبکه فیبر نوری در استان نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر پروژه فیبر نوری مسیر خرم‎آباد به پلدختر در دست اجرا است اما به دلیل تداخلاتی با شرکت لوله و مخابرات در منطقه دهلیج مشکلاتی ایجاد شده که در صورت همکاری این شرکت می توان طرح را تا ۲ ماه آینده تکمیل کرد.

 قاسمی ادامه داد: تنها استانی که میزان زیان دهی‌های مخابرات آن بیش‌تر از سودآوری‌هاست لرستان بوده اما برنامه هایی برای کاهش زیان دهی این نهاد تدوین شده است.

۴۵۰ هزار تلفن ثابت و بیش از یک میلیون و ۴۱۰ هزار خط تلفن همراه اعتباری و دائمی در لرستان ایجاد شده است./

هادی کردعلیوند

 

برچسب‌ها: 
شركت مخابرات لرستان - سید محمد قاسمی - امیر علی پناهیان - خانه مطبوعات لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم