۲۱۶ هزار لرستانی تحت پوشش کمیته امداد هستند

کد خبر: 
۵۴۰۷
مدیرکل کمیته امداد استان:

۲۱۶ هزار لرستانی تحت پوشش کمیته امداد هستند

۲۱۶ هزار لرستانی تحت پوشش کمیته امداد هستند

خرم‌آباد - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) اعلام کرد: ۲۱۶ هزار لرستانی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) این استان هستند.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ «جلال شیخ‌پور» امروز در سه شنبه‌های خبری این هفته که در سالن آمفی تئاتر لرستان برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: خدمات کمیته امداد به سمت توانمندسازی خانواده‌های نیازمند تحت حمایت است.

وی ادامه داد: تلاش ما این است افرادی که نظم اقتصادی زندگی آنها دچار اختلال شده است را به رویکرد سابق برگردانیم.

مدیرکل کمیته امداد لرستان اضافه کرد: در مجموع ۲۸ هزار و ۹۳۳ نفر به علت خودکفا شدن، ازدواج یا مرگ از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شده‌اند و افراد توانمند شده، علاوه بر خودکفایی، کمک‌کننده جامعه هستند و برخی نیز افرادی تحت پوشش دارند.

«شیخ‌پور» گفت: این نهاد عملیات اجرایی پنج هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی را در حوزه ساخت، بازسازی و تعمیر آغاز کرده و تاکنون ۲ هزار و ۴۰۰ کلید واحد مسکونی به خانواده‌ها تحویل داده است.

وی با تاکید بر اینکه رفع مشکل محرومان بخش شهری نیز در اولویت قرار گرفته است، تصریح کرد: ۵۰۰ واحد مسکونی امسال پیگیری و تأمین می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد لرستان با اشاره به امر اشتغال‌زایی و توانمندسازی محرومان اظهار داشت: در سال جاری تاکنون پنج هزار و ۴۸۸ کمک با سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار تسهیلاتی ارزان‌قیمت انجام شده است و اکنون نیز ۱۰ هزار پرونده در بانک‌های عامل در حال پیگیری است و پیش‌بینی می‌شود بالغ بر ۱۳ هزار شغل در استان ایجاد شود.

«شیخ‌پور» با اشاره به پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت افزود: این مهم از عوامل موفقیت اجرای طرح‌های خُرد است و نظارت فنی این طرح‌ها در حداقل سه مرحله انجام می‌شود که بالغ بر ۸۹ درصد طرح‌های اشتغال این نهاد فعال است.

وی با تأکید بر تسهیلگری در امر ازدواج مددجویان این نهاد، عنوان کرد: در بخش جهیزیه نیز سه هزار و ۲۱۹ سری جهیزیه با اعتبار یک هزار و ۱۰ میلیارد ریال اهدا شده است.

پایان پیام /

 

برچسب‌ها: 
اداره کل کمیته امداد لرستان - جلال شیخ پور - مستمری مددجویان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم