۱۸ هزار تن تولید محصولات گلخانه‌ای در لرستان

کد خبر: 
۶۲۶۶
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خبر داد؛

۱۸ هزار تن تولید محصولات گلخانه‌ای در لرستان

۱۸ هزار تن تولید محصولات گلخانه‌ای در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: تولید محصولات گلخانه‌ای استان را از ۱۲ هزار تن به ۱۸ هزار تن افزایش دادیم.

به گزارش پایگاه‌ خبری‌ زرک، سید عماد شاهرخی با اشاره به توسعه باغ‌ها در اراضی شیبدار در لرستان، اظهار کرد: کشت اراضی شیبدار در سال ۱۴۰۰، ۲۶۷ هکتار بود که سال گذشته به ۵۰۰ هکتار رسید و برای امسال هدفگذاری روی ۶۰۰ هکتار در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: چنانچه این هدف‌گذاری ۶۰۰ هکتاری در استان محقق شود، نسبت به سال اول دولت سیزدهم ۱۲۵ درصد افزایش سطح زیر کشت توسعه باغ‌ها در اراضی شیبدار را خواهیم داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان درباره تولید گیاهان دارویی در استان، گفت: در سال ۱۴۰۰ میزان سطح تولید گیاهان دارویی ۵۲۲۴ هکتار بود که سال گذشته به ۵۷۸۶ هکتار گسترش یافت و برای امسال ۶۱۰۰ هکتار هدفگذاری شده است که رشد ۱۷ درصدی را در این بخش نشان می‌دهد.

شاهرخی بیان کرد: در رابطه با گلخانه‌ها (سبزی، صیفی، گل شاخه بریده و زینتی) ۷۵ هکتار گلخانه در سال ۱۴۰۰ در استان داشتیم که سال گذشته به ۱۰۸ هکتار رسید و هدف‌گذاری برای امسال به ۱۴۰ هکتار رسیده است. در ایجاد گلخانه نسبت به سال اول دولت سیزدهم ۸۷ درصد رشد داشته‌ایم.

او افزود: تولید گیاهان دارویی در استان را از ۱۵ هزار تن به ۲۰ هزار تن در سال ۱۴۰۲ افزایش دادیم. همچنین در بخش گلخانه تولید محصولات را از ۱۲ هزار تن به ۱۸ هزار تن افزایش دادیم.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
محصولات گلخانه‌ای - جهاد کشاورزی لرستان - عماد شاهرخی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم