۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای شبکه فیبر نوری خانگی لرستان

کد خبر: 
۵۹۸۳
مدیر مخابرات منطقه‌ استان خبرداد

۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای شبکه فیبر نوری خانگی لرستان

۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای شبکه فیبر نوری خانگی لرستان

مدیر مخابرات منطقه‌ لرستان گفت: با امضای تفاهم‌نامه‌ای میان مخابرات کشور و استانداری لرستان، بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان برای توسعه شبکه فیبر نوری خانگی در استان سرمایه‌گذاری خواهیم شد.

به گزارش پایگاه‌ خبری‌ زرک، «نبی اله شمسی فر» اظهار کرد: به زودی یک تفاهمنامه قرار است با حضور مدیران ارشد مخابرات به ویژه مدیرعامل مخابرات کشور با استانداری لرستان بابت توسعه فیبر نوری خانگی که مقدمات آن در استان فراهم شده است منعقد شود.

وی اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده ظرف یکی دو ماه آینده این مهم در شورای اداری استان با امضای مدیران ارشد مخابرات و استاندار به امضا می‌رسد.

مدیر مخابرات منطقه‌ لرستان گفت: در قالب این طرح بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان برای توسعه شبکه فیبر نوری خانگی در استان سرمایه‌گذاری خواهیم کرد.

شمسی‌فر با بیان اینکه تلاشمان این است که همه شهرهای استان را به صورت متوازن بتوانیم از این محل پوشش دهیم، تصریح کرد: امیدواریم پس از عقد تفاهم‌نامه شرکت مخابرات ایران و استان بتواند توسعه فیبر نوری خانگی را با سرعت مضاعفی به انجام برساند.

وی در خصوص مصوبات سفر ریاست جمهوری به لرستان گفت: تنها مصوبه سفر دولت به استان در حوزه ارتباطات و مخابرات بحث اجرا و اتصال سد رودبار الیگودرز به شاپورآباد به طول ۸۰ کیلومتر است که اعتباری که برای آن در نظر گرفته شده بود ۱۲ میلیارد تومان است.

مدیر مخابرات منطقه‌ لرستان اضافه کرد: در حال حاضر دو فاز از این پروژه را انجام دادیم که فاز اول ۴۰ کیلومتر بوده و از سد رودبار تا روستای ماهیچال است. فاز دوم از روستای ماهیچال تا شاپورآباد بوده که در حال انجام است.

وی عنوان کرد: البته بخش‌های دیگری به این پروژه اضافه شده که شامل اتصال شهر تی‌تکان و بذنوید الیگودرز به طول ۸ کیلومتر است تا بتوانیم این مناطق را نیز به شبکه سراسری فیبر نوری اضافه کنیم.

شمسی‌فر خاطر نشان کرد: بیش از ۹۰ درصد پروژه مذکور پیشرفت فیزیکی دارد و ظرف یکی دو ماه آینده کل آن به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید که با اجرای این پروژه، هم زیرساخت‌های ارتباطی منطقه تقویت و هم ارتباط امن و پایداری برای سد رودبار فراهم می‌شود.

پايان پیام/

 

برچسب‌ها: 
اینترنت - شبکه فیبر نوری خانگی - مخابرات لرستان - نبی اله شمسی فر

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم