۱۰۲ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد لرستان هستند

کد خبر: 
۱۵۶۳
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان:

۱۰۲ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد لرستان هستند

جاسم محمدی فارسانی مدیرکل کمیته امداد لرستان

مدیرکل کمیته امداد لرستان گفت: از مجموع ۵۵۰ هزار خانوار در استان، ۱۰۲ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند

به گزارش خبرنگار زرک، جاسم محمدی فارسانی امروز در دیدار با فاطمه مقصودی نماینده منتخب بروجرد با بیان اینکه مجموعه کمیته امداد در قالب‌های مختلف در حال خدمت‌رسانی به جامعه مددجویان است، اظهار کرد: از مجموع ۵۵۰ هزار خانوار لرستانی، ۱۰۲ هزار آن‌ها تحت پوشش کمیته امداد هستند که از این تعداد ۴۰ هزار خانوار زنان سرپرست خانوار هستند.

وی با اظهار تأسف از حجم زیاد فقر و محرومیت در استان، تصریح کرد: مهم‌ترین کار امداد این است که از طریق توانمندسازی، خانوارها را از چرخه حمایت خارج کند تا خانواده‌های نیازمند دیگر را جایگزین نماید.

ایجاد اشتغال با درآمد پایدار از اهداف امداد لرستان است

مدیرکل کمیته امداد لرستان ایجاد اشتغال با درآمد پایدار و حس کرامت اخلاقی و انسانی خانوارها را در کنار توانمندسازی آن‌ها از دیگر اهداف امداد برشمرد و خاطرنشان کرد: خدمات امداد در دو دسته حوزه مادی و فرهنگی است.

محمدی فارسانی در تکمیل خدمات امداد در حوزه مادی افزود: پرداخت مستمری، مسکن، آموزش، بیمه و درمان، پرداخت تسهیلات، اشتغال و. ‌. هستند که پرداخت ۱۳۲ میلیارد تومان تسهیلات و ایجاد ۵۴۰۰ شغل خانگی و خرد از جمله این فعالیت‌هاست.

وی در خصوص حوزه فرهنگی نیز ادامه داد: مباحث فرهنگی در زمینه بصیرت افزایی، ‌ زیارت‌ها، مسائل مربوط به خانواده‌ها و ... اقدامات قابل قبولی صورت گرفته است.

انجام ۲۵۰۰ واحد ساخت‌وساز برای مددجویان سیل زده لرستان

مدیرکل کمیته امداد لرستان با اشاره به برکات ناشی از سیل فروردین ۹۸ اعلام کرد: از قِبَل سیل پارسال حدود ۲۵۰۰ واحد ساخت‌وساز برای مددجویان انجام شده و برای بیش از ۲۸۰۰ واحد نیز تعمیرات صورت گرفته است.

محمدی فارسانی با اشاره به ادامه خدمت‌رسانی مجموعه امداد در بحبوحه ویروس کرونا گفت: در حال حاضر ۲۶ مورد از خدمات امداد از طریق الکترونیک انجام می‌گیرد و نیازی به حضور مددجویان نیست.

وی توجه به بیماران صعب‌العلاج در معرض کرونا را مهم خواند و اظهار کرد: به ۵۳۵۰ نفر از خانوارها برای خرید مواد بهداشتی و ضدعفونی مورد نیاز پول پرداخت شده و حدود ۱۱ هزار خانوار نیازمند آسیب‌دیده از کرونا که تحت پوشش کمیته امداد نیستند شناسایی شده‌اند تا در بازه زمانی مشخص چندماهه از خدمات امداد بهره‌مند شوند.

امیدواریم دخالت‌های سابق نمایندگان در امداد کاهش یابد

محمدی فارسانی از نمایندگان منتخب مردم درخواست‌ کرد: امید است با هماهنگی منتخبان مردم در مجلس یازدهم دخالت‌های سابق نمایندگان در امداد کاهش یابد زیرا درگیر کردن مددجویان با مسائل انتخاباتی و سیاسی اقدام ناپسندی است.

مدیرکل کمیته امداد لرستان عنوان کرد: وظیفه نهاد امداد خدمت‌رسانی به فقرا است و نگاه روشنفکرانه به مددجو درست نیست زیرا برای کمک به فقرا، نباید سطح فکری آن‌ها، جناح سیاسی، دینی و ... لحاظ شوند.

کمیته امداد لرستان قدم‌های مثبتی برداشته است

فاطمه مقصودی نماینده منتخب بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با بیان اینکه امداد پناه خوبی برای نیازمندان است، اظهار کرد: کمیته امداد با ورود به عرصه‌های جدید ایجاد اشتغال، پرداخت تسهیلات، ساخت واحدهای ساختمانی و ... قدم‌های مثبتی برداشته است.

وی تصریح کرد: ما باید به‌جایی برسیم که تعداد مددجویان پس از مستقل شدن به لحاظ مادی کاهش یابد و بی‌نیاز شوند

نماینده منتخب بروجرد و اشترینان در مجلس با بیان اینکه لرستان محروم و مظلوم است، خاطرنشان کرد: بعضی از مردم واقعاً نیازمند هستند مانند زنان و کودکان بدسرپرست اما مشمول خدمات امداد نیستند که باید به این موارد رسیدگی کرد.

مقصودی اضافه کرد: فقرا دغدغه اصلی همه هستند و باتوجه به شرایط موجود، ‌ قیمت نفت، کرونا و ... پیش‌بینی می‌شود سال سختی پیش رو باشد و امیدواریم از این پیچ عبور کنیم.

وی با بیان اینکه در صورت برآورده نشدن نیازها آمار بزهکاری بالا می‌رود، افزود: اگر زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست تعیین تکلیف نشوند، با توجه به آمارها که تعداد آن‌ها به ۶۷ هزار نفر می‌رسد، از لحاظ اخلاقی آسیب می‌بینند و بچه‌های آن‌ها در معرض خطر هستند و این زنگ خطری برای همه است.

کمیته امداد پناه خوبی برای نیازمندان است

مقصودی با قدردانی از زحمات مجموعه امداد در شرایط سخت اقتصادی رکود و تورم، کرونا و ...گفت: کمیته امداد پناه خوبی برای نیازمندان است و عملکرد خوب و قابل قبولی داشته است.

وی با گلایه از عدم به‌کارگیری جوانان بومی بروجرد گفت: امید است با همبستگی و همکاری همه ارگان‌ها و نهادها راه‌های درمان را پیدا کرد.

نماینده منتخب بروجرد در مجلس شورای اسلامی در پایان با اعلام انزجار از استفاده از فقر و بیکاری مردم به‌عنوان یک ابزار برای مقاصد سیاسی، خاطرنشان کرد: با توجه به انتخاب افراد فرهیخته برای مجلس یازدهم، باید به دور از سیاسی بازی و نگاه ابزاری، با رعایت کرامات انسانی، با همه توان در راه خدمت‌رسانی به مردم بخصوص نیازمندان همکاری کرد./

 

برچسب‌ها: 
اداره کل کمیته امداد لرستان - جاسم محمدی فارسانی - فاطمه مقصودي - نماینده مردم بروجرد در مجلس

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم