گازرسانی به شهرک صنعتی الشتر انجام شود

کد خبر: 
۱۸۱۴
فرماندار سلسله تأکید کرد:

گازرسانی به شهرک صنعتی الشتر انجام شود

شریف خسروی فرماندار سلسله

فرماندار سلسله تأکید کرد: گازرسانی به شهرک صنعتی الشتر با هدف تسهیل در امر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شود.

به گزارش خبرنگار زرک؛ شریف خسروی روز چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات گازرسانی به شهرک صنعتی الشتر و روستاهای در حال گازرسانی منطقه قلایی اظهار داشت: تاکنون حدود پنج واحد صنعتی در این شهرک مستقر شده و در حال فعالیت هستند، ولی هنوز خدماتی در حوزه گازشهری به آنها ارائه نشده است.

وی با اشاره به انتخاب پیمانکار در ۲ مرحله به منظور گازرسانی به شهرک بیان کرد: متاسفانه به دلیل مشکلات محلی و عدم هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مرتبط هنوز گازرسانی به شهرک انجام نشده است.

فرماندار سلسله با اشاره به اینکه گازرسانی به روستاها ضریب رفاه روستاییان را افزایش می‌دهد و از جنگل‌های بلوط زاگرس نیز محافظت می‌کند، اضافه کرد: گاز یک نعمت کم نظیر و بی‌جایگزین است که هم برای استفاده خانوارها و هم صنایع مستقر در شهرستان ضروری است.

خسروی ادامه داد: سال‌ها از احداث شهرک صنعتی در شهرستان می‌گذرد؛ اما موانعی قابل حل، باعث شده‌اند در کار گازرسانی به شهرک تداخل ایجاد شود که ضروری است هرچه سریع‌تر با تدبیر مناسب این موانع برطرف و گازرسانی انجام شود.

وی با ابراز رضایت از پیشرفت عملیات گازرسانی به روستاهای منطقه قلایی و روستاهای سلسله که در مسیر نورآباد قرار دارند، عنوان کرد: اداره منابع طبیعی و محیط زیست باید برای گازرسانی به روستاهای این مسیر همراهی و همکاری بیشتری داشته باشند؛ چرا که این امر منجر به حفاظت از جنگل‌های بلوط می‌شود.

فرماندار سلسله با تاکید بر لزوم مشخص کردن دو مسیر برای گازرسانی به شهرک صنعتی الشتر توسط شرکت گاز لرستان و پیش بینی بسته‌های تشویقی برای کشاورزان متضرر از گازرسانی، خاطرنشان کرد: در این نقشه‌ها باید کمترین آسیب به جاده وارد شود چرا که اصل و اساس محافظت از راه‌های ارتباطی است و زیرساخت‌های ارتباطی بدون جاده‌ای مناسب معنا ندارند.

شرکت گاز لرستان باید خسارت کشت کشاورزان در مسیر گازرسانی به شهرک را ظرف یک ماه پرداخت نماید

خسروی با تاکید بر اینکه نباید گله مندی از سوی کشاورزان در پرداخت خسارت کشت‌هایشان توسط شرکت گاز لرستان وجود داشته باشد، ادامه داد: شرکت گاز لرستان باید بدون هیچ تقدم و تاخری، خسارت کشت کشاورزان در مسیر گازرسانی به شهرک را ظرف یک ماه پرداخت نماید.

وی با تاکید بر تسریع در عملیات گازرسانی به شهرک توسط شرکت گاز لرستان، افزود: اگر با فصل کشت کشاورزان مواجه شویم بازهم عملیات گازرسانی با مشکل مواجه خواهد شد بنابراین ضروری است که هرچه سریع‌تر مشکلات موجود برطرف و عملیات گازرسانی با سرعت انجام شود.

زیبنده نیست شهرک صنعتی الشتر از نعمت گاز بی‌بهره باشد

مدیرعامل شرکت گاز لرستان نیز با اشاره به وجود ۲۶۸ روستای واجد شرایط گازرسانی در شهرستان سلسله، گفت: تاکنون ۲۳۶ روستا گازرسانی شده و عملیات گازرسانی به ۱۵ روستا در حال انجام بوده و ۹ روستای دیگر نیز در حال انتخاب پیمانکار و ۲ روستا نیز در مرحله طراحی هستند.

کرم گودرزی با بیان اینکه اولویت شرکت گاز لرستان رفع مشکلات نقاط آسیب دیده از سیل است، عنوان کرد: درخصوص گازرسانی به شهرک صنعتی و پرداخت خسارت کشت به کشاورزان در مسیر گازرسانی به شهرک، به محض اعلام نظر کارشناسی، ظرف یک ماه خسارت تمامی کشاورزان در مسیر پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود مدیران دستگاه‌های شهرستانی مرتبط و دهیاران، شرکت گاز را در امر گازرسانی به شهرک یاری کنند، افزود: زیبنده نیست شهرک صنعتی الشتر دارای تمام امکانات زیرساختی باشد اما از نعمت گاز که بسیار مهم و اساسی است، بی‌بهره باشد.

فرید نظری/

 

 

برچسب‌ها: 
فرمانداری سلسله - شریف خسروی - شرکت گاز لرستان - کرم گودرزی - شهرک صنعتی الشتر

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم