کلید حل مشکلات لرستان توسط نمایندگان مجلس خواهد بود

کد خبر: 
۶۲۶۳
مسئول بسیج دانشجویی لرستان؛

کلید حل مشکلات لرستان توسط نمایندگان مجلس خواهد بود

کلید حل مشکلات لرستان توسط نمایندگان مجلس خواهد بود

مسئول بسیج دانشجویی لرستان گفت: کلید حل مشکلات اساسی لرستان اعم از تعیین بودجه‌های کافی، برنامه‌ها، پروژه‌ها، زیرساخت‌ها و ساخت صنایع بزرگ توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

به گزارش پایگاه‌ خبری‌ زرک، مسئول بسیج دانشجویی لرستان اظهار کرد: اساس نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر دو اصل مردم سالاری و چهارچوب شرع مقدس اسلام است.

وی افزود: برای اجرایی کردن اصل مردم سالاری دینی چاره‌ای جز برگزاری انتخابات مختلف برای اعمال نظر مردم در چگونگی اداره حکومت وجود ندارد.

محسن کریمی با بیان اینکه انتخابات‌ مجرای انتقال حضور مردم در تعیین تکلیف وضعیت خود است، ادامه داد: از بین تمام انتخابات مختلفی که در ایران برگزار می‌شود و البته هر کدام از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشد، انتخابات مجلس به این دلیل که در رأس امور قرار دارد، حائز اهمیت دوچندان است.

این مسئول اضافه کرد: کلیه فرآیندهای حاکمیتی اعم از تصویب قوانین، نظارت بر اجرای قوانین توسط دولت، مشخص کردن بودجه توسط نمایندگان‌ مجلس انجام می‌شود.

کریمی افزود: لذا از همین جا متوجه خواهیم شد که کلید حل مشکلات اساسی لرستان اعم از تعیین بودجه‌های کافی، برنامه‌ها، پروژه‌ها، زیرساخت‌ها و ساخت صنایع بزرگ توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

مسئول بسیج دانشجویی لرستان بیان کرد: با حضور و مشارکت بالا،‌ انگیزه رقابت بیشتر می‌شود و چون خواسته‌های عمومی متکثر و متفاوت است، امکان رقابت بیشتر می‌شود و مطمئن باشید مردم پای صندوق‌های رای خواهند آمد و در تعیین سرنوشت خود نقش آفرینی می کنند.

وی تأکید کرد: نخبگان جامعه و رسانه‌ها باید با ارائه شاخصه‌های داوطلبان اثرگذار و توانمند، مردم را در انتخاب خوب کمک و یاری دهند.

کریمی با اشاره به اینکه میزان مشارکت‌ مردم در انتخابات می‌تواند رابطه مستقیم با میزان مطالبه‌گری آینده از این نمایندگان داشته باشد، تصریح کرد: طبیعتاً نماینده‌ای که با حداقل آرا انتخاب شده باشد پاسخگویی کمتری به عموم مردم خواهد داشت و بیشتر وامدار جریانات پیرامون خود است.

این مسئول بیان کرد: تشکل بسیج دانشجویی به دنبال این است که با به وجود آوردن فضایی برای حضور جوانان، دانشجویان و نخبگان در فرآیند کنشگری انتخابات در افزایش مشارکت مؤثر باشد و البته در انتخاب اصلح با تبیین شاخص‌ها برای مردم تسهیلگری لازم را داشته باشد.

پايان پیام/

 

برچسب‌ها: 
انتخابات - مردم سالاری دینی - مجلس شورای اسلامی - بسیج دانشجویی لرستان - محسن کریمی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم