کشت ۲۶ هزار تُن بذر گندم در لرستان

کد خبر: 
۴۳۹۲
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مطرح کرد؛

کشت ۲۶ هزار تُن بذر گندم در لرستان

اسفندیار حسنی مقدم رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به کشت ۲۶ هزار تن بذر گندم آبی و دیم در این استان طی سال زراعی جاری گفت: ورود کشاورزان غیر بومی به لرستان ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ «اسفندیار حسنی‌‌مقدم» امروز در جلسه ستاد زراعت و بیمه محصولات کشاورزی لرستان از کاشت ۱۹۰ هزار هکتار گندم دیم و ۴۶ هزار هکتار گندم آبی خبر داد و گفت: در سال زراعی جاری ۲۶ هزار تن بذر گندم آبی و دیم، سازگار با اقلیم متفاوت استان تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه کشت محصول استراتژیک کلزا در راستای عدم وابستگی به واردات روغن خوراکی از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است افزود: کود، بذر، سم، کارنده ها و تمام تمهیدات لازم برای آغاز سال زراعی جاری تدارک دیده شده است، با تمام توان عملیات کاشت بر اساس الگوی کشت انجام می‌شود.

استفاده از ظرفیت یاوران تولید برای کشت علمی  محصولات کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه علاوه بر کشت کلزا، سویا، کنجد، گلرنگ و کاملینا نیز کشت می‌شود عنوان کرد: از ظرفیت دانش محققان و یاوران تولید برای کشت علمی و اصولی محصولات کشاورزی استفاده خواهد شد.

حسنی مقدم بیان داشت: نشریات ترویجی و آموزشی به منظور کشت علمی و اصولی تهیه شده و از طریق استودیو کشاورزی لرستان به صورت ویدئو کنفرانس کلاس‌های آموزشی در خصوص کاشت گندم، جو، کلزا و زعفران با حضور کارشناسان و بهره برداران برگزار شده است.

وی با بیان اینکه بهره برداری حداکثری از اراضی دیم با انجام کشاورزی حفاظتی و نیمه حفاظتی و عبور از کشاورزی سنتی به کشاورزی صنعتی محقق می‌شود گفت: مبلغ یک میلیارد و ۵۸۴ میلیون تومان تسهیلات از محل منابع داخلی بانک‌ها به صورت سرمایه در گردش برای کشت پاییزه به کشاورزان لرستانی اختصاص یافته است.

نیاز کودی و تغذیه مزارع در دستور کار قرار گرفته است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه از مبلغ ۱۶۸ میلیارد تومان سرمایه در گردش خرید بذر توسط شرکت‌های بذری ۱۰۰ میلیارد تومان جذب شده است ادامه داد: نیاز کودی و تغذیه مزارع در دستور کار قرار گرفته است.

حسنی مقدم تصریح کرد: ورود کشاورزان غیر بومی به استان لرستان ممنوع است.

وی با تاکید بر اینکه رعایت الگوی کشت و نصب کنتور هوشمند به تمامی چاه داران و متولیان ایستگاههای پمپاژ اعلام خواهد شد گفت: ۹۰ درصد از مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان خط ویژه مکانیزاسیون جذب شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان داشت: از همکاری خوب متولیان صندوق بیمه محصولات کشاورزی در برآورد به موقع خسارات ناشی از خشکسالی به مزارع بیمه شده تقدیر می‌شود.

حسنی مقدم با بیان اینکه تاکنون مبلغ ۵۶ میلیارد تومان خسارت به کشاورزان لرستان پرداخت شده است گفت: پیش‌بینی می‌شود این مبلغ به ۱۰۰ میلیارد تومان برسد این در حالی است که صندوق بیمه محصولات کشاورزی ۲۰ میلیارد تومان از کشاورزان دریافتی داشته است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
سازمان جهاد کشاورزی لرستان - اسفندیار حسنی مقدم - کشت گندم

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم