کشت گیاهان دارویی منبع درآمدزایی در لرستان

کد خبر: 
۶۲۴۰
رئیس جهاد دانشگاهی لرستان بیان کرد؛

کشت گیاهان دارویی منبع درآمدزایی در لرستان

کشت گیاهان دارویی منبع درآمدزایی در لرستان

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: قطعاً کشت گیاهان دارویی در مناطق روستایی و عشایری منبع خوبی برای درآمدزایی است.

به گزارش پایگاه‌ خبری‌ زرک، فرهاد فرامرزیان امروز دوم اسفندماه در بازدید سرهنگ احسان جهانبخش از جهاد دانشگاهی لرستان، با بیان اینکه این نهاد انقلابی دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف پژوهشی، درمانی، فرهنگی و آموزشی است، اظهار کرد: کشت گیاهان دارویی یکی از موضوعاتی است که جهاد دانشگاهی لرستان به آن ورود جدی داشته و در این راستا با وجود متخصصین امر توانسته شرایط خوبی را برای کشت گیاهان دارویی و بومی‌سازی آن در لرستان فراهم آورد.

وی با بیان اینکه لرستان شرایط آب و هوایی و توپوگرافی ویژه‌ای در راستای توسعه گیاهان دارویی دارد و می‌تواند در تولید این محصول نه تنها در استان بلکه در کشور نقش پررنگی در رونق اقتصادی داشته باشد، خاطرنشان کرد: قطعاً کشت گیاهان دارویی در مناطق روستایی و عشایری منبع خوبی برای درآمدزایی است.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با بیان اینکه چنانچه روستاییان و قشر مولد با نحوه کشت گیاهان دارویی آشنا شوند حتی می‌توان گیاهان دارویی بومی و ارگانیک در استان تولید کرد که این امر با وجود نیروهای متخصص و متعهد در جهاد دانشگاهی لرستان شدنی است، ادامه داد: قطعاً کشت گیاهان دارویی و گلخانه‌ای در روستاها می‌تواند منجر به مهاجرت معکوس شود.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی لرستان به مبحث کشت‌های گلخانه‌ای نیز ورود پیدا کرده و در این راستا حرف برای گفتن دارد، تصریح کرد: می‌توان از ظرفیت کارگران فصلی در کشت‌های گلخانه‌ای بهره برد و از خروج آنان به کلان‌شهرها و انجام کارهای کاذب جلوگیری کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با بیان اینکه ایجاد مراکز بوم گردی و گردشگری می‌تواند در معرفی هر چه بهتر و بیشتر ظرفیت‌های لرستان در حوزه گیاهان دارویی مؤثر باشد، تصریح کرد: لرستان می‌تواند استان پیشتاز در تولید و فرآوری گیاهان دارویی کشور شود.

نتیجه این بازدید عقد تفاهم‌نامه همکاری بین جهاد دانشگاهی لرستان با بسیج سازندگی استان در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی شد.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
کشت گیاهان دارویی - فرهاد فرامرزیان - جهاد دانشگاهی لرستان - درآمدزایی گلخانه ای

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم