کرونا و لزوم خود مراقبتی

کرونا و لزوم خود مراقبتی

کرونا ویروس یک پدیده نادر است که پس از شیوع در کشور چین چند هفته‌ای است که ایران را نیز درگیر خود کرده است. متعاقب شیوع بیماری خطرناک و واگیردار کرونا که ابتدا در قم صورت گرفت بخش اعظمی از استان‌های کشور امروز درگیر آن هستند.
آنچه  که پیش از هر نکته دیگری حائز اهمیت است اینکه روند درمان طولانی این بیماری و همچنین واگیردار بودن آن و محدودیت‌های درمانی لرستان ایجاب می‌کند رویکرد پیشگیرانه را در دستور کار قرار دهیم که در قالب خود مراقبتی باید از سوی فرد فرد مردم استان رعایت شود. در خانه ماندن امروز کلید واژه‌ای است که در حوزه پیشگیری مورد تاکید قرار گرفته است.
متأسفانه محدودیت‌های ساعات فعالیت‌های اداری که به درستی در هفته گذشته به دستور استاندار لرستان رقم خورد امروز با دستور معاون توسعه منابع وزیر کشور لغو و تصمیم گرفته شد ساعات اداری به حالت قبل و عادی خود برگردد که در موقعیت کنونی و با توجه به درگیر شدن استان لرستان با کرونا انتظار می‌رفت همچنان به موازات تعطیلی مراکز آموزشی از دبستان گرفته تا دانشگاه همچنان تصمیم گیری در خصوص محدودیت فعالیت اداری به استان‌ها تفویض می‌شد.
انتظار می‌رود اینک که ساعات اداری به حالت عادی خود بازگشته است حداقل با همکاری فرمانداران، بخشداران، شهرداران و مسئولین محلی در شهرستان‌ها نکات پیشگیرانه از جمله محدودیت‌های ورود و خروج شهرها و جلوگیری از ورود میهمانان شهرستانی از شهرستان‌های لرستان و استان‌های همجوار در مناطق درگیر با کرونا در دستورکار قرار گرفته و نکات مهم و مؤثر در زمینه پیشگیری از این ویروس خطرناک با توجه به فرارسیدن ایام نوروز با تعطیل کردن همه فعالیت‌ها اعم از خرید و حضور در بازار و پنجشنبه آخر سال و تعطیل کردن فعالیت هتل‌ها و مسافر خانه‌ها و میهمان پذیرها تا برگشت به حالت عادی از سوی مسئولین مورد اهتمام ویژه قرار گیرد.

عباس دارایی

 

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم