کاهش حجم رواناب‌ها در حوضه‌های آبریز لرستان

کد خبر: 
۴۰۰۳
در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

کاهش حجم رواناب‌ها در حوضه‌های آبریز لرستان

کاهش حجم رواناب‌ها در حوضه‌های آبریز لرستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان کاهش حجم رواناب‌ها در حوضه‌های آبریز استان خبر داد و گفت: حجم آبدهی رودخانه‌های استان ۷۴ تا ۸۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه دوره آماری کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ داریوش حسن‌نژاد امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کاهش میزان بارندگی در نقاط مختلف استان سبب کاهش حجم رواناب‌ها در حوضه‌های آبریز و رودخانه‌های استان شده است و با گرم‌تر شدن هوا و افزایش تبخیر این میزان کاهش حجم افزایش بیشتری خواه داشت.

وی ادامه داد: در حوضه آبریز کرخه حجم رواناب در ایستگاه «کشکان» پلدختر حدود ۵۹ میلیون متر مکعب بوده که نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد و در مقایسه با متوسط دوره آماری ۷۵ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان بیان داشت: در حوضه آبریز دز، حجم رواناب در اردیبهشت ماه سال آبی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ ایستگاه «تیره» دورود حدود ۱۶ میلیون مترمکعب بوده که نسبت به سال گذشته ۶۲ درصد کاهش داشته است.

حسن‌نژاد افزود: همچنین در ایستگاه «ماربره» دورود حجم رواناب نسبت به سال گذشته ۷۱ درصد کاهش داشته است.

وی در خصوص حجم آبدهی رودخانه‌های استان بیان داشت: آمار تغییرات آب گذری رودخانه در سال جاری از ایستگاه‌های هیدرومتری نشانگر این است که حجم آبدهی رودخانه‌های استان ۷۴ تا ۸۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه دوره آماری کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان تاکید کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور و استان و کاهش نزولات جوی، افت آب‌های زیر زمینی و کاهش روان آب‌ها، لازم است راهکارهای سازگاری با کم آبی در بخش‌های کشاورزی، شرب و صنعت اجرایی شود.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
شرکت آب منطقه ای لرستان - داریوش حسن نژاد - خشکسالی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم