پیک امید کانون، همراه کودکان در مبارزه با کرونا

پیک امید کانون، همراه کودکان در مبارزه با کرونا

پیک امید کانون، همراه کودکان در مبارزه با کرونا

بین ما ایرانیان، ضرب‌المثلی مشهور است که منش و رفتار ما را در برابر یک مهمان نشان می‌دهد: «مهمان روزی خودش را با خود می‌آورد و بلای صاحب‌خانه را با خود می‌برد!» اما همین مردم، بیشتر از یک ماه است که با مهمانی خودخوانده طرف هستند که نه تنها روزی را با خود نیاورده است، بلکه جان و مال همه را در معرض خطر قرار داده است.

کرونا، ویروسی که ابتدا از کشور چین عرض اندام کرد و جان انسان‌های زیادی را گرفت و به قصد جان بسیاری دیگر از کشورهای مختلف می‌تازد.

کشور ما هم درگیر مبارزه با این ویروس شده است. از تعطیل شدن مدارس و دانشگاه‌ها شروع و به تعطیلی دید و بازدیدها و سفرهای نوروزی کشیده شد که هدف از این تعطیلی‌ها، کاهش حضور در سطح جامعه و کم کردن میزان رفت و آمدها بود.

دولت، تمام ارگان‌ها و انجمن‌های مردم نهاد همگی در حد وسع خود همراه با مردم در حال مبارزه با وضعیت پیش آمده هستند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که همواره در همه ایام، با مناسبت‌های مختلف در کنار مردم حضور دارد، این بار در پی شیوع بیماری کرونا، طرح جدیدی با عنوان «پیک امید مجازی» دارد و فعالیت‌ها، تولیدات آموزشی داوطلبانه مربیان خود را از طریق سایت‌های اینترنتی و صفحه‌های کانون در شبکه‌های اجتماعی در اختیار کودکان و نوجوانان ایرانی قرار داده است. طرحی که تا پایان تعطیلی مدارس به دلیل شیوع کرونا تداوم خواهد داشت.

پیک امید، فعالیت داوطلبانه و جهادی مربیان کانون در شرایط بحران با هدف خدمات رسانی فرهنگی به کودکان و نوجوانان است که در سال ۹۸ در مناطق سیل‌زده کشور با فعالیت‌هایی چون: آموزش مهارت‌های زندگی، ۴۰ فعاليت فرهنگي، ادبي، هنري و تماشاخانه سيار كانون كشور حضور داشت، این بار در فضای مجازی با هدف کاهش استرس و پیشگیری از ویروس کرونا در کنار کودکان و نوجوانان ایستاده است.

کودکان و نوجوانان در این برهه، بیش از هر قشری در معرض تبعات روحی ناشی از ویروس کرونا قرار دارند که برای مراقبت از آنها در برابر این آسیب‌ها این نهاد فرهنگی تدابیر ویژه‌ای اندیشیده است.

کافی است به نشانی اینترنتی: OMID.KPF.IR  مراجعه کنند تا به برنامه‌های متنوعی که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای آن‌ها تدارک دیده است، دسترسی داشته باشند.

تولید قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای، اجرای برنامه‌های شعرخوانی و خوانش داستان‌های کوتاه، آموزش اوریگامی، معرفی کتاب و فعالیت‌هایی نظیر نقاشی، خوشنویسی، کاردستی، انیمیشن‌های دو دقیقه ای، نمایش‌های عروسکی یک دقیقه‌ای، دلنوشته‌های ادبی، شعر و ترانه با موضوع آموزش‌های بهداشتی برای کودکان به صورت فیلم‌های کوتاه، شعر و داستان کوتاه(حداکثر ۷۰۰ کلمه) از جمله فعالیت‌هایی است که توسط مربیان کانون کشور و استان لرستان تولید و از طریق فضای مجازی منتشر می‌شوند.

این طرح با ایجاد فعالیت مؤثر برای کودکان در محیط خانه، می‌تواند تنوع لازم را برای آنها فراهم کند و تقاضا برای خروج از منزل را کاهش دهد.

 فاطمه عاله پور / زرک

 

 

 

 

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم