پلمب ۱۲۰۶ واحد صنفی لرستان

کد خبر: 
۱۵۳۱
معاون علوم پزشکی لرستان خبر داد:

پلمب ۱۲۰۶ واحد صنفی لرستان

پلمب ۱۲۰۶ واحد صنفی لرستان

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان از پلمب هزار و ۲۰۶ واحد صنفی این استان به دلیل عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بیماری کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار زرک، علی اکبر یاراحمدی امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یک میلیون و ۷۴۵ هزار نفر تحت پوشش مراکز بهداشتی و درمانی لرستان هستند، اظهار داشت: این تعداد در دو مرحله تحت پوشش طرح غربالگری کرونا قرار گرفته‌اند.

وی، عنوان کرد: در مرحله اول و اسفندماه بالای ۹۵ درصد جمعیت یاد شده تحت پوشش طرح غربالگری قرار گرفتند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به ثبت نام بیش از ۱۸۰ هزار نفر از جمعیت روستایی در سایت سلامت، گفت: بیش از ۹۶ درصد افرادی که مشکوک به کرونا بودند از سوی همکاران ما مورد پیگیری و بررسی قرار گرفتند و اقدامات بعد در این رابطه انجام شد.

یاراحمدی، تصریح کرد: همچنین در اردیبهشت ماه نیز مرحله غربالگری افراد پرخطر و دارای بیماری زمینه‌ای و ضعف سیستم ایمنی بدن توسط مراکز بهداشتی و درمانی استان در دستور کار قرار گرفت.

وی، گفت: در این مرحله حدود ۶۰۰ هزار نفر مورد ارزیابی قرار گرفتند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان از کل مواردی که غربالگری شدند، ۹۹ هزار و ۳۵۰ نفر توسط پزشکان ما در مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی ویزیت شدند، افزود: در مراکز ۱۶ ساعته استان، بیش از ۲۲ هزار نمونه بررسی کرونا گرفته شده است.

یاراحمدی، ادامه داد: بیش از دو هزار و ۱۴۶ نفر به بیمارستان‌ها برای انجام اقدامات بعدی ارجاع داده شد.

وی با بیان اینکه در استان ۳۴ مرکز بهداشتی و درمانی ۲۴ ساعته و ۱۶ ساعته داریم، بیان داشت: از این تعداد ۱۷ مرکز در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر قرار دارند و همه خدمات آموزش، بیماری یابی، مراقبت و درمان، ضدعفونی خانواده‌های بیماران، ارجاع به بیمارستان و… را انجام می‌دهند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اجرای طرح هوشمند فاصله گذاری اجتماعی و ثبت نام واحدهای صنفی در سامانه پیش بینی شده، افزود: از مجموع ۶۰ هزار واحد صنفی استان بیش از ۵۸ هزار واحد و معادل ۸۰ درصد آنها در این سامانه ثبت نام کرده‌اند.

یاراحمدی، ادامه داد: در مجموع ۸۱ هزار و ۶۹۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان انجام گرفته است، همچنین بیش از ۱۵ هزار مورد بازرسی مشترک با سایر دستگاه‌ها داشته‌ایم.

وی، گفت: هزار و ۲۰۶ واحد صنفی که فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکرده بودند پلمب شدند، همچنین ۲۲۴ مرکز عرضه قلیان پلمب و تعطیل شدند./

 

برچسب‌ها: 
دانشگاه علوم پزشكي لرستان - علی اکبر یاراحمدی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم