پرداخت ۵ میلیارد تسهیلات به مشاغل خانگی در لرستان

کد خبر: 
۳۷۰۳
مدیرکل کار لرستان خبر داد:

پرداخت ۵ میلیارد تسهیلات به مشاغل خانگی در لرستان

علی آشتاب مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از پردااخت ۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ علی آشتاب روز شنبه در نشست نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و مدیران دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با نماینده ولی فقیه در لرستان، اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب، سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نامگذاری شده است و با توجه با شرایط کرونایی و اقتصادی کشور اعتقاد داریم که در یک جنگ تمام عیار اقتصادی با استکبار، مخالفان و معاندان هستیم و به تبع برای اجرای فرامین رهبری باید تمام دستگاه‌ها و افراد توان ۱۰۰ درصدی خود را به کار بگیرند.

وی با بیان اینکه سال ۹۹ سال بسیار سختی با توجه به شرایط کرونایی و تعطیلی بخشی از بنگاه‌های اقتصادی و دستگاه‌های خدماتی بود، تصریح کرد: در راستای حمایت از بنگاه‌های اقتصادی مبلغ ۱۹۵ میلیارد تومان تسهیلات برای حفظ اشتغال به ۲۴ هزار ۹۸۶ نفر در راستای پرداخت حقوق، تأمین مواد اولیه و نیازهای جاری بنگاه‌ها پرداخت شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، عنوان کرد: برای صیانت از سلامت نیروی کار و نظارت بر حسن اجرای قانون کار ۹۷۰۸ مورد بازدید از بنگاه‌ها صورت گرفت.

آشتاب، اضافه کرد: دوره‌های آموزشی متعددی در حوزه بهداشت و ایمنی کار در سال گذشته برگزار شد که در این راستا ۶۹۱۲ نفر ساعت آموزش داده شده و این آموزش‌ها باعث کاهش ۳۳ درصدی حوادث ناشی از کار در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ شد.

وی، ادامه داد: ۶۸۹۰ پرونده دعاوی به هیأت تشخیص و حل اختلاف در لرستان ارجاع شد که ۳۲۵۰ مورد به‌صورت سازشی حل‌وفصل شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: تشکل‌های کارگری و کارفرمایی بازوان مشورتی کارگر و کارفرما در بنگاه‌ها هستند که در سال ۹۹ از ۳۱۴ مورد به ۳۴۸ تشکل رسیده و رشد ۱۰ درصدی داشته است.

آشتاب، تصریح کرد: در حوزه اشتغال روستایی نیز به یک هزار و ۳۴۰ طرح حدود ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که در صورت بهره برداری ۵ هزار و ۵۸۰ شغل ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به ارائه مشوق‌های طرح کارورزی، بیان داشت: در این راستا ۷۵۶ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی در بنگاه‌ها مهارت‌های لازم را کسب کرده‌اند و سه ماه اول حقوق و بیمه‌ها آن‌ها را دولت پرداخت کرده و گفته شده اگر آن‌ها جذب شوند تا دو سال معافیت بیمه‌ای سهم کارفرمایان در نظر گرفته می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اضافه کرد: در راستای یارانه دستمزد، هر بنگاهی که نیروی جدید استخدام کند به مدت یک سال یک‌سوم حقوق نیرو را دولت پرداخت می‌کند که در این راستا سهم استان ۵۳۸ نفر در سال ۹۹ بوده که با تلاش‌ها ۷۵۲ نفر از این طرح استفاده کرده‌اند.

آشتاب با بیان اینکه برای مشاغل خانگی نیز حدود ۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است، افزود: با توجه به سفر معاونان وزیر به استان، در خصوص پرداخت تسهیلات قول‌هایی داده شده که در حال به ثمر نشستن است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
اقتصادی - علی آشتاب - اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان - اشتغال روستایی - مشاغل خانگی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم