پدر خوشنویسی خرم‌آباد دار فانی را وداع گفت

کد خبر: 
۶۴۵۰
در پی درگذشت پدر خوشنویسی خرم‌آباد؛

پدر خوشنویسی خرم‌آباد دار فانی را وداع گفت

پدر خوشنویسی خرم‌آباد دار فانی را وداع گفت

استاد محمدصادق سیف پدر خوشنویسی خرم‌آباد دار فانی را وداع گفت.

به گزارش پایگاه‌ خبری‌ زرک از خبرگزاری صداوسیمای لرستان محمدصادق سیف از نخستین موسسان انجمن خوشنویسان خرم آباد و از شخصیت‌ها و مشاهیر فرهنگی لرستان دعوت حق را لبیک گفت.

استاد سیف در رشته‌های مختلف خوشنویسی همچون ثلث و نستعلیق دارای درجه استاد تمامی از انجمن خوشنویسان ایران بود و در طول عمر گرانمایه‌اش در انجمن خوشنویسان خرم‌آباد، شاگردان بسیاری تربیت کرد.

بسیاری از هنرمندان و استادان خوشنویسی لرستان که دارای درجات ممتاز و فوق ممتاز هستند از حضور این استاد فرهیخته بهره‌مند شدند.

محمدصادق سیف علاوه بر هنر خوشنویسی، در حوزه موسیقی هم فعال بود و عود می‌نواخت.

وی با تسلطی که به زبان‌های انگلیسی و عربی داشت، دستگاه‌های موسیقی ایرانی، مقام‌های موسیقی عربی، لحن‌های زیبای قرآنی و گوشه‌های رابط این لحن‌های پیچیده را به خوبی تجزیه و تحلیل می‌کرد.

استاد سیف در تلاوت قرآن با لحن فصیح عربی بسیار توانمند بود و نمایشگا‌های متعددی از آثار خوشنویسی به ویژه در حوزه خط ثلث برگزار کرد.

وی که به فرهنگ و هنر ایران به ویژه لرستان عشق می‌ورزید، همواره همگان را به پاسداشت این فرهنگ و هنر غنی، کهن و سرشار از حکمت و ابعاد مختلف زیبا‌شناختی آن، تشویق و ترغیب می‌کرد.

در مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی که مردادماه ۱۳۹۶ برگزارشد، به پاس بیش از ۵۰ سال خدمات شایان استاد محمدصادق سیف در عرصه هنر خوشنویسی استان و شهرستان خرم‌آباد، از وی تجلیل شد و در سال ۱۴۰۰ نیز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از این هنرمند پیشکسوت قدردانی کرد.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
پدر خوشنویسی خرم‌آباد - محمدصادق سیف - درگذشت استاد سیف

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم