پدافند غیرعامل، تکلیف همگانی است

کد خبر: 
۶۲۵۱
معاون سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور:

پدافند غیرعامل، تکلیف همگانی است

پدافند غیرعامل، تکلیف همگانی است

معاون سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور، در اولین کنفرانس ملی دفاع زیستی در برابر تهدیدهای بیوتروریسم، به میزبانی دانشگاه لرستان، گفت: «پدافند غیرعامل یک تکلیف همگانی و ملی است و اگر دچار غفلت بشویم آسیب‌پذیر خواهیم شد».

به گزارش پایگاه خبری زرک، علی‌محمد لطیفی تشریح کرد: «تهدیدات انواع و اقسام دارند که در هر بعدی بایستی دفاع زیستی و پدافند غیرعامل برای شناسایی و مقابله با انواع تهدیدات، تقویت شود».

وی، اظهار داشت: «تاب‌آوری ملی نیز از جمله مباحث است و مهم این است که تهدیدات به فرصت‌ها تبدیل بشوند و به کمترین آسیب در حوزه تهدیدها برسیم».

وی افزود: «تروریسم ترکیبی هم از جمله مباحث است که دانشگاهیان با رویکردهای علمی بایستی درباره‌اش نشست‌ها و همایش‌های تخصصی برگزار کنند».

لطیفی در بخش‌های دیگری از سخنانش متناسب با وظایف سازمان پدافند غیرعامل و چیستی مباحث دفاع زیستی درباره موضوعات گوناگون همچون تراریخته‌ها و مهندسی ژنتیک و... توضیحات تخصصی را ارائه کرد.

وی خواهان شد این‌گونه کنفرانس‌ها و همایش‌های معتبر و تخصصی در آینده نیز تداوم داشته باشند و موضوعات دفاع زیستی و پدافند غیرعامل با حضور متخصصان، بررسی و مطرح شود تا در نهایت سازوکارهای زیرساختی دفاع زیستی و پدافند غیرعامل کشور ارتقا یابند.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
سازمان پدافند غیرعامل کشور - علی محمد لطیفی - دانشگاه لرستان - کنفرانس ملی دفاع زیستی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم