پایان مرمت ساختمان «باشگاه افسران» خرم آباد

کد خبر: 
۱۴۱۶
مدیرکل میراث فرهنگی لرستان خبر داد؛

پایان مرمت ساختمان «باشگاه افسران» خرم آباد

باشگاه افسران خرم آباد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از پایان مرمت ساختمان «باشگاه افسران» مجموعه فرهنگی، تاریخی قلعه فلک الافلاک خرم آباد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث فرهنگی لرستان، سید امین قاسمی ظهر شنبه با اعلام این خبر افزود: مرمت این ساختمان تاریخی کاملاً تمام شده و در حال حاضر ضمن انجام فضاسازی اطراف آن، پیگیر ایجاد طرح محتوای این بنای تاریخی هستیم.

وی با اشاره به اینکه ساختمان باشگاه افسران تبدیل به موزه سکه و یا اشیای مفرغی خواهد شد، افزود: ظرفیت ساختمان باید مطالعه شود و با توجه به اشیا و سکه‌های تاریخی که در اختیار داریم طرح محتوایی تهیه و از این بنا به عنوان موزه استفاده می کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان با اشاره به اینکه در یک سال گذشته تلاش شده چند ساختمان برای ایجاد موزه آماده کنیم، گفت: در این راستا مرمت ساختمان باشگاه افسران در دستور کار قرار گرفت که پس از آماده سازی و ایجاد طرح محتوایی، بخشی از سکه‌ها و اشیا تاریخی استان را در آن به نمایش خواهیم گذاشت.

قاسمی با بیان اینکه بعد از موزه ایران باستان شاید، بیشترین و غنی‌ترین اشیا تاریخی در گنجینه آثار تاریخی لرستان وجود دارد اظهار داشت: به زودی گالری‌های موزه‌ای، ویترین‌ها و طرح محتوایی ساختمان باشگاه افسران آماده می‌شود و به عنوان موزه باستان شناسی؛ اشیای مفرغی، سکه‌ها و اشیای نقره‌ای در معرض بازدید عموم قرار می‌گیرند.

وی به تغییر کاربری ساختمان‌های موجود در عرصه قلعه فرهنگی، تاریخی فلک الافلاک به موزه اشاره و بیان کرد: در این راستا ساختمان سربازخانه نیز پس از مرمت کامل به موزه اشیای تاریخی تبدیل خواهد شد.

 

برچسب‌ها: 
اداره کل میراث فرهنگی لرستان - سید امین قاسمی - باشگاه افسران

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم