پازوكي: از سیر تا پیاز دو زمین لرزه در لرستان

پازوكي: از سیر تا پیاز دو زمین لرزه در لرستان

سرپرست اداره کل مدیریت بحران لرستان از سیر تا پیاز دو زمین لرزه استان گفت.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران لرستان از سیر تا پیاز دو زمین لرزه استان گفت.

مهدی پازوکی، در گفت‌وگو با خبرنگار زرک، از وقوع دو زمین‌لرزه در لرستان طی ظهر امروز چهارشنبه خبر داد و اظهار داشت: مطابق برآورد اولیه مؤسسه ژئوفیزیک نخستین زمین‌لرزه با شدت ۵.۱ ریشتر در منطقه «فیروزآباد» شهرستان سلسله به وقوع پیوست.

وی، زمان وقوع این زلزله ساعت ۱۲ و ۳۷ دقیقه و ۴۹ ثانیه ظهر امروز چهارشنبه اعلام و اضافه کرد: عمق وقوع این زمین لرزه ۷.۱ کیلومتری از سطح زمین و مرکز این زمین لرزه بر اساس گزارش مرکز زلزله نگاری کشور به عرض و طول جغرافیایی ۴۸.۰۸ و ۳۳.۷۵ بوده است.

دومین زمین‌لرزه لرستان در دوره چگنی رخ داد

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران لرستان با بیان اینکه این زمین‌لرزه در استان‌های همدان و کرمانشاه نیز احساس شده است، خاطرنشان کرد: سپس دومین زمین‌لرزه با شدت ۳.۳ ریشتر در شهرستان «دوره‌چگنی» استان به وقوع پیوست.

پازوکی یادآور شد: مطابق برآورد اولیه مؤسسه ژئوفیزیک زمان وقوع این زلزله ساعت ۱۲ و ۴۸ دقیقه و ۵۷ ثانیه ظهر امروز چهارشنبه اعلام شده است.

وی افزود: عمق وقوع این زمین لرزه ۱۱ کیلومتری از سطح زمین و مرکز این زمین لرزه بر اساس گزارش مرکز زلزله نگاری کشور به عرض و طول جغرافیایی ۴۸.۱۱ و ۳۳.۶۹ بوده است.

اعلام آماده باش به فرمانداران و اعضای ستاد مدیریت بحران لرستان

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران لرستان با تأکید بر اینکه بعد از وقوع این دو زمین‌لرزه به همه فرمانداران و اعضای ستاد مدیریت بحران استان اعلام آماده باش شد، گفت: تیم‌های ارزیابی از همه دستگاه‌های عضو ستاد اعم از بنیادمسکن و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان هم‌اکنون در حال برآورد خسارات به واحدهای مسکونی و زیرساخت‌های منطقه هستند.

مصدومیت ۲۵ نفر در حین خروج از منزل یا محل کار

پازوکی با ابراز خوشحالی از اینکه این زمین‌لرزه‌ها خسارت جانی نداشته است، تصریح کرد: ۲۵ نفر در حین فرار و خروج از منزل و یا محل کار بر اثر اصابت به دیوار و یا زمین خوردن مصدوم شدند.

وی با بیان اینکه تخریب منازل مسکونی گزارش نشده و خسارت‌ها به اماکن و منازل در حد ترک خوردگی دیوارها بوده است، اعلام کرد: هنوز برآورد ریالی خسارت‌ها جمع‌آوری نشده است و به دستگاه‌های اجرایی یک ماه فرصت داده شده که میزان خسارت‌ها را اعلام کنند.

وي تأكيد كرد: مردم هوشیاری خود را حفظ کنند، پس لرزه نداشته‌ایم و نمی‌دانیم وضعیت چگونه خواهد بود، احتمال پس لرزه وجود دارد و در این راستا مردم هم خونسردی خود را حفظ کنند و هم هوشیار باشند./

پايان پيام

 

 

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم