وکیل باید از هیچ سازمانی نترسد

کد خبر: 
۱۳۳۹
عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری لرستان

وکیل باید از هیچ سازمانی نترسد

كيانوش هادي پور عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری لرستان

عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری لرستان گفت: شرط اساسی دفاع در دعاوی اینست که وکیل در مقام دفاع، از هیچ سازمان و نهادی ترس و واهمه‌ای نداشته باشد تا بتواند شجاعانه از حق موکل خود دفاع کند.

به گزارش خبرنگار زرک؛ کیانوش هادی‌پور ۲خرداد۹۹ که در نشست هم‌اندیشی هیات مدیره کانون وکلای دادگستری لرستان با مهرداد ویسکرمی نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی سخن می‌گفت، از وکالت به عنوان یک رسالت نام برد و افزود: مهمترین رسالت آن کمک به مردم نیازمند به استفاده از خدمات حقوقی بصورت رایگان و کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه هست بگونه‌ای که کانون وکلا علاوه بر انجام وکالت‌های معاضدتی و تسخیری، در جریان سیل استان و شیوع بیماری کرونا نیز اقدامات موثر و در خور توجهی انجام داد.

وی گفت: استقلال کانون و وکیل ضرورتی انکارناپذیر هست بگونه‌ای که اگر بنا بر این باشد که وکیل دادگستری جزو پیکره و زیر مجموعه حاکمیت قرار بگیرد نمی‌تواند وظیفه ذاتی خود را بخوبی انجام دهد؛ زیرا شرط اساسی دفاع در دعاوی اینست که وکیل در مقام دفاع، ترس و واهمه‌ای از هیچ سازمان و نهادی نداشته باشد تا بتواند شجاعانه از حق موکل خود دفاع کند.

عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری لرستان خاطرنشان کرد: در سطح بین‌المللی وقتی یک نهاد مردمی مستقل از حاکمیت باشد گوش شنوا برای شنیدن صدای آن وجود دارد؛ بنابراین مستقل بودن وکیل هم از بعد داخلی و خارجی دارای اهمیت است. از طرفی یک نماینده مجلس برای اینکه بتواند دوره‌های متوالی فعالیت نمایندگی در مجلس را داشته باشد باید به نهادهای مردمی از جمله کانون وکلا توجه و اهمیت خاصی داشته باشد./

پايان پيام

 

 

برچسب‌ها: 
كانون وكلاي دادگستري لرستان - كيانوش هادي پور

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم