وظیفه شورای مسکن، پایش عوامل رشد و اتخاذ تدابیر لازم برای کنترل قیمت مسکن است

کد خبر: 
۱۵۲۷
معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی لرستان:

وظیفه شورای مسکن، پایش عوامل رشد و اتخاذ تدابیر لازم برای کنترل قیمت مسکن است

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی لرستان هم در این جلسه با اشاره به وظایف تفصیلی شورای مسکن اظهار داشت: پایش عوامل رشد قیمت مسکن در استان و اتخاذ تدابیر لازم برای کنترل آن از جمله وظایف این شوراست.

به گزارش خبرنگار زرک، رضا پیامنی امروز یکشنبه که در جلسه شورای مسکن لرستان سخن می گفت، با اشاره به بند ۱۰ صورتجلسه تاریخ ۲۰ خرداد امسال این شورا افزود: به منظور زمینه‌سازی و نظام‌مند کردن قیمت‌گذاری در معاملات عرصه و اعیان و اجاره بهاء در استان مقرر گردید ظرف دو هفته جلسه‌ای توسط کانون کارشناسان رسمی دادگستری و با دعوت از دستگاه های دولتی مرتبط با بحث مسکن برگزار گردد و راهبردها و روش های تعیین قیمت زمین، مسکن و اجاره بهاء پیشنهاد و پس از تصویب در شورای مذکور به عنوان مبنای تعیین قیمت‌گذاری در استان قرار گیرد و این جلسه در واقع حسب همان صورتجلسه برگزار می‌گردد.

پیامنی تصریح کرد: پس از تصویب این مصوبه در حوزه ی مسکن و اجاره بهاء، مشاورین املاک و اداره ثبت اسناد موظف هستند از ثبت و انجام معاملات خارج از ارزش‌گذاری مربوطه خودداری نمایند و همچنین نمایندگان دادستان و دستگاه‌های نظارتی هم برای برخورد با متخلفین اعلام آمادگی نمایند.

معاون مسکن و ساختمان راه وشهرسازی لرستان با اشاره به گزارش مرکز آمار ایران در خصوص شاخص قیمت اجاره بهاء واحدهای مسکونی خانوارهای شهری در زمستان ۱۳۹۸، بیان داشت: متاسفانه بر اساس این گزارش بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه با ۳۵.۷ درصد افزایش مربوط به استان لرستان است.

رضا پیامنی افزود: در خصوص نرخ تورم چهار فصل منتهی به زمستان ۱۳۹۸ نسبت به دوره مشابه سال قبل در بخش اجاره بهاء نیز که برابر ۲۳.۲ درصد است، در استان لرستان ۳۴.۲ درصد است که در بین استان‌های کشور بالاترین است.

وی تشخیص اراضی و املاک مازاد بر نیاز وزارتخانه‌ها، موسسات و شرکت‌های دولتی که صد در صد سرمایه و سهام آن‌ها متعلق به دولت است را یکی دیگر از وظایف شورای مسکن استان بیان داشت و گفت: امیدواریم در جلسات آتی شورا بتوانیم به جمع‌بندی مناسبی دست پیدا کنیم.

برچسب‌ها: 
کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان - اداره کل راه و شهرسازی لرستان - رضا پیامنی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم