واگذاری ۶ خانه تاریخی بروجرد به بخش خصوصی

کد خبر: 
۱۳۸۹
مديركل ميراث فرهنگي لرستان خبر داد:

واگذاری ۶ خانه تاریخی بروجرد به بخش خصوصی

واگذاری 6 خانه تاریخی بروجرد به بخش خصوصی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از واگذاری ۶ خانه تاریخی بروجرد به بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش خبرنگار زرک، سید امین قاسمی امروز چهارشنبه که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، اظهار داشت: در حال حاضر ۲ خانه تاریخی فرهنگی ثبت ملی شده مغیث الاسلام طباطبایی و خانه مصری شهرستان بروجرد به منظور مرمت و تبدیل شدن به فضاهای اقامتی و گردشگری به صورت مدت‌دار به بخش خصوصی واگذار شده‌اند.

قاسمی افزود: این دو خانه تاریخی هم اکنون در مرحله مرمت هستند که با توجه به شیوع ویروس کرونا تا حدودی از برنامه زمان‌بندی عقب‌تر می‌باشند اما امیدواریم با عادی شدن شرایط و تسریع در عملیات مرمتی، این تاخیر جبران شود.

او با بیان اینکه علاوه بر دو بنای واگذارشده، ۴ خانه تاریخی دیگر در شهرستان بروجرد از طریق صندوق احیاء و بهربرداری از اماکن تاریخی فرهنگی کشور در حال سپری کردن مراحل قانونی و واگذاری به بخش خصوصی هستند، ادامه داد: خانه‌های تاریخی ایران پور، بزرگمهر، مستجاب الدعوه و غروی تا پایان سال به بخش خصوصی واگذار خواهند شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بیان کرد: در این راستا ۲ خانه تاریخی دیگر شهرستان بروجرد نیز قابلیت واگذاری دارند که پس از تعیین تکیلف از طریق صندوق احیا قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارند.

لازم به ذکر است وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطابق قانون از واگذاری بناهایی که جزء نفائس محسوب می‌شوند منع شده و برخی بناهای تاریخی نیز برای فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با ماموریت سازمانی و ماهیت ذاتی واگذار خواهند شد./

يعقوب دالوند

 

 

 

برچسب‌ها: 
اداره كل ميراث فرهنگي لرستان - سيد امين قاسمي - خانه تاريخي - بروجرد

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم