هیچ‌گونه آب پایداری در لرستان موجود نیست

کد خبر: 
۵۳۱۳
مدیرعامل آبفا لرستان:

هیچ‌گونه آب پایداری در لرستان موجود نیست

هیچ‌گونه آب پایداری در لرستان موجود نیست

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در نشست سه‌شنبه‌های خبری گفت: برای رفع کدورت آب آشامیدنی شهر خرم‌آباد راهی جز ارتقای ظرفیت تصفیه‌خانه آب شهر، نیست.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «یاسر اکبریان» در نشست با اصحاب رسانه و خبرنگاران استان، اظهار کرد: کدورت آب آشامیدنی شهر خرم‌آباد از دغدغه‌های اصلی تیم مدیریتی شرکت آب و فاضلاب لرستان است که رفع این مشکل  طی سال آینده نیازمند راه‌اندازی فاز دوم تصفیه‌خانه خرم‌آباد است.

وی افزود: جهت احداث تصفیه‌خانه‌های استان، رایزنی‌های لازم از طریق استاندار لرستان با بانک‌های عامل جهت پرداخت تسهیلات صورت‌گرفته است که جای تقدیر دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان، پیشرفت تصفیه‌خانه‌های لرستان را ۵۰ درصد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بر اساس ماده ۵۶ قانون  قسط نخست تسهیلات بانکی برای احداث ساختمان تصفیه‌خانه شهر کوهدشت پرداخت شده است.

وی افزود: تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان صرف ساخت ساختمان تصفیه‌خانه‌های استان لرستان شده و برای تکمیل آنها مبلغی حدود ۱۷۰ میلیارد تومان نیاز است.

اکبریان به آبرسانی به بخش روستایی در لرستان اشاره کرد و یادآور شد: در این راستا بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و وزارت نیرو، سهم لرستان برای آبرسانی، ۱۲۵ روستا با مبلغ بیش از ۴۲۵ میلیارد تومان است.

وی افزود: ارتقا پروژه‌های آبرسانی به روستاها به ۳۰۰ روستا در سایه تعامل خوب با بسیج سازندگی و سپاه استان در دستور کار است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: بهره‌برداری از حدود ۷۰ پروژه آبرسانی به روستاهای استان در سال جاری، جهت برخورداری ساکنان از آب سالم در دستور کار است و اجرایی می‌شود.

وی جایگاه لرستان را در زمینه تعداد روستا در کشور، هشتم عنوان کرد و افزود: این استان حدود سه هزار روستا دارد که بیش از ۶۵۰ روستای آن زیرپوشش خدمات آب و فاضلاب هستند.

اکبریان یادآور شد: ر اساس رصد انجام شده، حدود ۵۰۰ روستای لرستان با نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه، نیازمند رفع مشکل در حوزه آبرسانی هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: هشت مصوبه در سفر اول رئیس‌جمهور به استان با بیش از ۷۷۰ میلیارد تومان در بخش آب و فاضلاب مصوب شد که ۴۳۰ میلیارد تومان آن تاکنون محقق شده است.

وی افزود: مطالعات سد چولهول پلدختر انجام شده و باتوجه‌به پیگیری‌های استاندار لرستان، نماینده مردم پل‌دختر در مجلس شورای اسلامی و آب منطقه‌ای استان، احداث این پروژه  تصویب شده و در این زمینه منتظر تأمین اعتبار برای اجرایی‌شدن هستیم.

اکبریان به حوزه آب پایدار استان اشاره کرد و یادآور شد: هیچ‌گونه آب پایداری در استان لرستان موجود نیست؛ اما باتوجه‌به ضرورت، احداث سدهای شهید بروجردی و آبسرده بروجرد، مخمل کوه خرم‌آباد و سد چولهول پلدختر با ظرفیت آب آشامیدنی در دستور کار است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: پیشرفت فیزیکی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) ۵۰ درصد است و بر اساس تفاهم‌نامه، این شرکت آمادگی دارد به بیش از ۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان آبرسانی کند که برای تحقق آن، مبلغ یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
شركت آب و فاضلاب لرستان - یاسر اکبریان - تصفیه خانه

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم