هدف طرح «هر مسجد یک حقوقدان»؛ کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری

کد خبر: 
۱۹۲۵
سبزواری مطرح کرد؛

هدف طرح «هر مسجد یک حقوقدان»؛ کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری

حجت الاسلام علی سبزواری مسئول امور فرهنگی دادگستری لرستان

مسئول امور فرهنگی دادگستری لرستان گفت: هدف از اجرای طرح «هر مسجد یک حقوقدان» کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی است.

به گزارش خبرنگار زرک؛ حجت الاسلام والمسلمین علی سبزواری که در جلسه طرح «هر مسجد یک حقوقدان» سخن می‌گفت، اظهار داشت: اجرای این طرح ارزشمند از جمله کارهای عظیم و مردم محوری است که در دستگاه قضایی در دستورکار قرار گرفته است و خوشبختانه موجب مرتفع شدن بسیاری از شبهات شده است.

وی افزود: همچنین با اجرای این طرح به سوالات حقوقی و قضایی مردم از طریق قضات، کارشناسان و حقوقدانان در مساجد پاسخ داده شده که خروجی خوبی داشته است.

مسئول امور فرهنگی دادگستری لرستان ادامه داد: مجموعه تشکیلات و هدف والای طرح «هر مسجد یک حقوقدان» که از منویات ریاست محترم قوّه و رییس کل دادگستری لرستان است که با ژرف‌نگری معاونت فرهنگی استان‌ها در حال اجراست.

سبزواری گفت: حتی اگر مشکل یک نفر از نمازگزاران در این طرح برطرف شود نتیجه آن کاهش یک یا چند پرونده می‌باشد که سعی و تلاش ما کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی است.

وی تصریح کرد: طرح «هرمسجد یک حقوقدان» در مجموعه قضایی لرستان از ابتدای سال در مکان‌هایی چون مساجد، بقاع متبرکه و مصلاهای نماز جمعه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و به فراخور سین برنامه ابلاغی به تمامی حوزه‌های قضایی برگزار می‌شود و قضات، کارشناسان، وکلا و حقوقدانان با حضور در این فضاها به نمازگزاران و مراجعان خدمات مشاوره حقوقی و قضایی ارائه می‌کنند.

خدمت به مردم وظیفه دینی و سازمانی ماست

مسئول امور فرهنگی دادگستری لرستان اذعان داشت: خدمت به مردم وظیفه دینی و سازمانی ماست و هرگاه مردم مشکلی داشتند این وظیفه کارگزاران و مسئولان است که هرچه سریع‌ترمشکل را برطرف نمایند.

سبزواری با اشاره به این حقیقت که در جامعه کنونی برای علاج هر درد بایستی به طبیب مراجعه نمود، افزود: طبیب دردهای قضایی و مشکلات حقوقی مردم هم قضات و وکلا هستند که بایستی مردم برای اینکه پرونده‌های قضایی بی‌مورد تشکیل نشود پیش از آن به اهل فن مراجعه و مشاوره حقوقی دریافت نمایند و با مصالحه و سازش و حتی اطلاع رسانی به موقع از افزایش حجم پرونده‌های قضایی جلوگیری نمود.

وی یادآور شد: رییس کل دادگستری لرستان با حساسیت خاصی طرح «هر مسجد یک حقوقدان» را پیگیری می‌کند و دستورات خاص را دراین خصوص صادر نموده و مرتفع شدن مشکلات اجرایی و نقیصه‌های این طرح ارزشمند را بسیار ضروری می‌داند.

سبزواری در پایان تأکید کرد: همه دستگاه‌های عضو این طرح بایستی با همت و همدلی در جهت ارتقای سطح دانش حقوقی و قضایی جامعه گام بردارند تا شاهد یک فرهنگ بالای حقوقی در جامعه باشیم.

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها: 
دادگستری لرستان - علی سبزواری - هر مسجد یک حقوقدان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم