نگاه کلان به موسیقی لرستان در جشنواره موسیقی فجر 

کد خبر: 
۶۱۲۵
چند رسانه‌ای ؛

نگاه کلان به موسیقی لرستان در جشنواره موسیقی فجر 

نگاه کلان به موسیقی لرستان در جشنواره موسیقی فجر 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: در جشنواره موسیقی فجر امسال نگاه کلانی به حوزه موسیقی لرستان وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «اعظم روانشاد» روز چهارشنبه در آیین رونمایی پوستر سی و نهمین دوره جشنواره موسیقی فجر در لرستان گفت: با توجه به جایگاه و نگاه ویژه حوزه هنر و هنرمند به مسئله انقلاب سالانه شاهد اجرای برنامه‌ها و جشنواره‌های متعدد با محوریت فجر در استان هستیم. 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه انتقال مفاهیم انقلاب با محوریت فرهنگ و هنر در جامعه ضروری است، گفت: برنامه‌های این دهه به عنوان ریسمانی برای بالا بردن عرصه فرهنگ، هنر، قرآن و رسانه در طی سال هستند و نقطه اوج برنامه‌های این اداره کل محسوب می‌شوند.

روانشاد با تأکید بر اینکه هنر و فرهنگ باید در خدمت ترویج انقلاب اسلامی در گام دوم باشد، افزود: خوشبختانه هنرمندان لرستانی در این زمینه پیشرو هستند و حضور و همراهی آنان در برنامه‌های مختلف از جمله دهه فجر جای خوشحالی بسیاری دارد.

وی با اشاره به میزبانی پنج جشنواره فجر در استان گفت: هنرمندان استان توانستند در جشنواره‌های تئاتر و سرود فجر افتخارآفرینی داشته باشند و طی چند روز گذشته نیز جشنواره تجسم هنر در استان افتتاح شد و آثار هنرمندان در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

افتتاح سینما کیو خرم‌آباد و برد شیرین ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به افتتاح سینما کیو خرم‌آباد در دهه فجر اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این افتتاح هم‌زمان با بازی ایران و ژاپن برگزار شد، خوشبختانه برد ایران خاطره خوبی را برای شرکت‌کنندگان رقم زد.

روانشاد با اشاره به اینکه در جشنواره موسیقی فجر امسال نگاه کلانی به حوزه موسیقی لرستان وجود دارد افزود: این جشنواره امسال در بخش‌های موسیقی کودک و نوجوان، موسیقی مقامی، محلی و زورخانه‌ای از ۲۳ تا ۲۸ بهمن ماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه معتقدم لرستان شعر و موسیقی را به دنیا هدیه داده است، افزود: در این دوره از جشنواره موسیقی فجر تلاش شده محتوای کیفی وجود داشته باشد.

رعایت عدالت جغرافیایی در جشنواره موسیقی فجر 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به رعایت عدالت جغرافیایی در این دوره از جشنواره موسیقی فجر در استان اشاره کرد و افزود: در شهرستان‌های استان برنامه‌های این جشنواره نیز اجرا خواهد شد.

روانشاد با تأکید بر اینکه برگزاری کارگاه‌‌های آموزشی در کنار جشنواره‌ها موجب شناسایی استعدادها می‌شوند افزود:  با برنامه‌ریزی مناسب باید شاهد حضور پیش‌کسوتان و جوانان باشیم. 

روانشاد ضمن تشکر از اصحاب رسانه به منظور پوشش رویدادهای فرهنگی هنری استان گفت: اطلاع‌رسانی‌ در همه برنامه‌ها مهم است و امیدواریم که شاهد حضور پرشور و با کیفیت مخاطبان باشیم و یک جریان‌سازی مؤثر در فرهنگ و هنر لرستان رقم بخورد.
 

برچسب‌ها: 
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان - اعظم روانشاد - جشنواره بین المللی موسیقی فجر

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم