نورپردازی برج آزادی برای «خرم‌آباد»

کد خبر: 
۶۷۵۱
شهردار مرکز لرستان خبر داد,

نورپردازی برج آزادی برای «خرم‌آباد»

نورپردازی برج آزادی برای «خرم‌آباد»

خرم‌آباد ـ شهردار خرم‌آباد  از پوشش گلونی و نورپردازی برج آزادی در روز خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار زرک، «داریوش بارانی بیرانوند» امروز دوشنبه در نشست اطلاع رسانی رویدادهای فرهنگی شهرداری خرم‌آباد از حوزه فرهنگی به عنوان عالی‌‌ترین رسالت مدیریت شهری در دنیا یاد کرد و بیان داشت: شهرهای ممتاز و بزرگ در سطح جهان با کارهای فرهنگی شناخته می‌شوند و همه ساله میزبان بزرگ‌ترین رویدادهای فرهنگی دنیا هستند.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری مرکز استان می‌بایست از بازیگردان‌های حوزه اصلی فرهنگ در منطقه باشد، اعلام کرد: هرگونه کوتاهی در حوزه فرهنگی، قصوری نابخشودنی است و بر همین اساس با شعار «شهر فرهنگ مبنا» و «شهردار رویداد محور» وارد عرصه مدیریت شهری شده‌ایم.

رویدادهای فرهنگی «روز خرم‌آباد» و «روز لرستان»

شهردار خرم‌آباد در ادامه سخنان خود با اشاره به نام‌گذاری یک خرداد به‌عنوان «روز لرستان»، تصریح کرد: از طرف دیگر ۲۰ اردیبهشت هم به‌عنوان «روز خرم‌آباد» نام‌گذاری شده، در این راستا از ۲۰ اردیبهشت تا یک خرداد، یک سری رویدادهای فرهنگی را برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در این راستا با موافقت وزیر ارشاد و بنیاد رودکی، از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۱۲ بامداد، رویداد نورپردازی سه ساعته برج آزادی با استفاده از نمادهای بومی و محلی لرستان را در شب ۲۰ اردیبهشتماه شاهد خواهیم بود.

شهردار خرم‌آباد ادامه داد: در بخش دوم و در حوزه اجتماعی و فرهنگی لباس فاخر لرستان، «گلونی»،  فرش لری و آلات موسیقی نمایش داده خواهد شد.

»بارانی بیرانوند: با بیان اینکه در حوزه تاریخی و ابنیه‌های تاریخی، قلعه فلک‌الافلاک، مناره آجری، پل ساسانی و سنگ نوشته نیز نمایش داده می‌شود، افزود: همچنین بخشی از معماری مسکونی شهر خرم‌آباد که شامل اورسی‌های «خانه تاریخی آخوند ابو» است نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی گفت: مراسم اصلی »روز خرم‌آباد» ۲۳ اردیبهشت ماه در محوطه قلعه فلک‌الافلاک و با معرفی و تجلیل از چهره‌های فرهنگی، ورزشی و علمی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به پیش‌بینی برنامه‌های شاد و مفرح در این روز برای شهروندان، گفت: همچنین در روز ۲۶ اردیبهشت‌ماه، رویدادی با مضمون طنز با عنوان «سی قافیه» برگزار خواهیم کرد.

شهردار خرم‌آباد همچنین با اشاره به رویداد حضور ارکستر سمفونی تهران در قلعه «فلک الاافلاک» برای اجرای سمفونی «فلک‌الاافلاک»، گفت: این برنامه ۲۷ اردیبهشت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
برج آزادی - روز خرم آباد - روز لرستان - شهردار خرم آباد - داریوش بارانی بیرانوند

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم