نماینده وامدار دیگران برای مردم و مجلس مضر است

کد خبر: 
۵۴۸۰
نماینده ولی فقیه در لرستان:

نماینده وامدار دیگران برای مردم و مجلس مضر است

نماینده وامدار دیگران برای مردم و مجلس مضر است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تأکید کرد: نماینده وامدار و بدهکار دیگران برای مردم و مجلس مضر است.

به گزارش پایگاه خبری زرک حجت‌الاسلام سید «احمدرضا شاهرخی» در خطبه‌های این هفته نمازجمعه خرم‌آباد در سخنانی با سفارش همگان به تقوای الهی و با اشاره به مقام و جایگاه حضرت فاطمه (س)، اظهار داشت: باید احترام ایام فاطمیه را نگه داشت، اگر کسانی شئونات این ایام را رعایت نکنند مشمول ناخشنودی حضرت فاطمه (س) می‌شوند، لازم است که شئونات این ایام رعایت شود.

نماینده وامدار دیگران برای مردم و مجلس مضر است
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس و روز مجلس، عنوان کرد: آیت‌الله مدرس می‌تواند الگویی تمام‌وکمال برای همه سیاستمداران در نظام جمهوری اسلامی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، مردم‌داری و ارتباط قوی با مردم، مقاوم در مقابل زیاده‌خواهی دیگران، دوری از حرص و طمع، ساده‌زیستی و… را از جمله ویژگی‌های آیت‌الله مدرس برشمرد و گفت: نماینده در تراز جمهوری اسلامی، باید این خصوصیات را داشته باشد، مجلس انقلابی، نماینده انقلابی در تراز مدرس می‌خواهد، ضرر نماینده‌ای که در تراز جمهوری اسلامی نیست و از همان ابتدا خودش را وامدار و بدهکار دیگران کرده، وجودش برای مردم و مجلس مضر است.

حجت‌الاسلام شاهرخی در ادامه سخنان خود با اشاره به مناسبت روز دانشجو، گفت: ۱۶ آذر سال ۳۲، معاون رئیس‌جمهور آمریکا به ایران آمد تا از نزدیک وقایع بعد از کودتا را از نزدیک بررسی کند، دانشجویان همیشه بیدار در اعتراض به این سفر، در دانشگاه اجتماع و اعتراض کردند و با برخورد شدید نیروهای امنیتی تبهکار مواجه شدند، جمعی از آنها مجروح و سه نفر نیز به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

وی تأکید کرد: دانشجو بار معنایی و زیبای زیادی را در پی دارد، دانشجویان با بار معنایی علمی، معنوی، انقلابی و مطالبه‌گری همیشه مرزهای خود را از گروه‌های ورشکسته و مخرب و تجزیه‌طلب جدا کرده و هیچ‌گاه نگذاشتند که دانشگاه میدانی برای حضور افرادی باشد که اهداف دشمن را دنبال می‌کنند.

زمینه اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان لرستان فراهم شود

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به‌ روز جهانی معلولان، گفت: غالب معلولان ما دارای گوهرهای ارزشی و نابی همچون پایبندی به ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های اسلامی هستند، معلولان با تکیه‌ بر همت عالی که دارند در عرصه‌های علمی، فرهنگی، ورزشی، هنری و… به موفقیت‌هایی دست پیدا کرده‌اند که گاهی انسان‌هایی که محدودیت و معلولیت را ندارند هم نمی‌توانند به موفقیت‌ها نائل شوند.

حجت‌الاسلام شاهرخی، افزود: سازمان‌هایی مانند بهزیستی، تأمین اجتماعی و… خدماتی به این عزیزان ارائه می‌دهند؛ اما اینها نیازمند حمایت دولت و ملت هستند، جامعه معلولان به‌واسطه مناسب‌سازی مسیر خیابان‌ها، ورودی سازمان‌ها و ادارات، اشتغال، مسکن، ازدواج و… نیازمند توجه بیشتری از سوی مسئولان و مردم هستند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در باب بیکاری و اشتغال کسی انتظار ندارد در چند ماه، یک سال و دو سال به‌ کلی حل شود، عنوان کرد: اما انتظار می‌رود که از ظرفیت‌های استان در راستای کاهش بیکاری استفاده بیشتری شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، افزود: به طور مثال ما از رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور انتظار داریم که هزاران فرزند شهدا، جانبازان، آزادگان و… بیکار با سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت‌های استان مشغول به کار شوند.

حجت‌الاسلام شاهرخی تأکید کرد: در باقی‌مانده از عمر دولت گام‌های اساسی دراین‌رابطه برداشته شود، افکار عمومی مردم چنین انتظاری از رئیس بنیاد شهید دارند.

لزوم پرهیز از دو دستگی در فضای مجازی لرستان

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۵۵ روز از عملیات «طوفان القصی» گذشته و هر چه جلوتر رفتیم چهره رژیم اشغالگر قدس و حامیان غربی او برملا شد، بی‌آبروتر شدند، قاب ضد بشری آنها در غزه و در کشتار کودکان، کهن‌سالان و… نمایان شد، مقاومت گوشه‌ای از قدرت خود را نشان داد و دنیا به خیابان‌ها آمدند و به دولت‌هایی که در حمایت از رژیم اشغالگر قدس هنوز گام برمی‌دارند اعتراض کردند، گفت: مردم ایران، عراق، یمن و… در کانون حمایت از مردم فلسطین قرار گرفتند و رئیس‌جمهور و دستگاه دیپلماسی ایران هم درخشان و ممتاز عمل کردند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با بسیجیان، گفت: ایشان فرمودند که فرهنگ بسیجی یعنی مردمی‌ بودن، داشتن تعهد و احساس مسئولیت، بی‌اعتنا نبودن به مسائل جاری کشور، نظم‌پذیری، پایبندی به قانون، مطالبه‌گری به‌‌دور از هنجارشکنی و…

حجت‌الاسلام شاهرخی، گفت: ایشان تأکید کردند که جداکردن مردم در فضای مجازی تحت عناوینی مانند طرفدار این، طرفدار آن، جای گله دارد، کسانی که دین و مبانی انقلاب و ولایت‌فقیه را قبول دارند با هر اختلاف سلیقه‌ای برادر شما هستند، نباید دو دستگی ایجاد کرد، در فضای مجازی استان ما بعضی مطالب مشاهده می‌شود که در راستای فرمایش مقام معظم رهبری نیست، قطعاً رهبری و این خدمت‌گزار شما آنچه که در فضای مجازی مشاهده می‌کنم در راستای توصیه‌های مقام معظم رهبری نیست، اگر کسانی مطالبی دارند رو در رو، در فضایی صمیمی و رعایت اخلاق اسلامی مطالب خود را با هم گفت‌وگو کنند.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
خطبه های نماز جمعه - نماینده ولی فقیه در لرستان - سید احمدرضا شاهرخی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم