نقاط حادثه خيز لرستان براي بهسازي اولویت‌بندی شوند

کد خبر: 
۱۴۳۶

نقاط حادثه خيز لرستان براي بهسازي اولویت‌بندی شوند

نقاط حادثه خيز لرستان براي بهسازي اولویت‌بندی شوند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان، اداره کل راهداری و پلیس راه استان را موظف به بررسی، تعیین نقاط حادثه خیز و اولویت‌بندی آن‌ها ظرف یک هفته در جهت اصلاح و بهسازی بر اساس ظرفیت‌های موجود کرد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ گودرز امیری در جلسه‌ای که به منظور بررسی وضعیت راه‌های روستایی لرستان تشکیل شد بر ارتقای ایمنی محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان و کاهش نقاط حادثه‌خیز تاکید کرد.

امیری، اداره کل راهداری و پلیس راه استان را مشترکا موظف به بررسی، تعیین نقاط حادثه خیز و اولویت‌بندی آن‌ها ظرف یک هفته در جهت اصلاح و بهسازی بر اساس ظرفیت‌های موجود کرد.

وی، بهسازی، نصب علائم ایمنی و خط کشی راه‌ها را در جهت فضای ایمن برای مردم مهم عنوان کرد و اداره کل راهداری را موظف به اجرای این عملیات در کمترین زمان ممکن نمود.

معاون عمرانی استاندار لرستان در ادامه با اشاره به این که با هدف مدیریت یکپارچه در ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی و بهره برداری از آن‌ها این وظایف از سال ۹۸ به ادارات کل راهداری واگذار گردیده و مسئولیت هرگونه عملیات توسعه و تکمیل راه‌های فرعی و روستایی با این اداره کل است خواستار تفکیک کامل وظایف از راه و شهرسازی استان به راهداری طی ماه جاری به منظور تسریع در اجرای طرح‌های عمرانی در روستاها شد.

امیری با تاکید بر اینکه راهداری موظف به تعیین تکلیف کارهای نیمه تمام واگذار شده به تفکیک از راه و شهرسازی است بر اهتمام جدی این اداره کل در جهت محرومیت زدایی مناطق محروم در حوزه راه و اجرای به موقع و حتی زودتر از موعد مقرر طرح‌های ابرار (اقدام برای راه‌های اولویت‌دار روستایی) و جابر(جهش آسفالت راه‌های روستایی) تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه معمولا اجرای پروژه‌های مشارکتی از سوی دستگاه‌ها و نهادها با مسائل و مشکلاتی مواجه است خواستار مشخص شدن نقش هر دستگاه در هر پروژه و مستقل بودن تعهدات هر یک از طرفین در اجرای پروژه‌ها شد.

در این جلسه مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و امور عشایر استان گزارشی از وضعیت راه‌های روستایی و عشایری ارائه کردند./

ايمان بيرانوند

 

 

برچسب‌ها: 
استانداري لرستان - گودرز اميري - اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم