نظرسنجی ایسپا درخصوص میزان مشارکت مردم لرستان

کد خبر: 
۶۳۰۰
رئیس جهاد دانشگاهی لرستان تشریح کرد؛

نظرسنجی ایسپا درخصوص میزان مشارکت مردم لرستان

نظرسنجی ایسپا درخصوص میزان مشارکت مردم لرستان

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: آخرین نظرسنجی ایسپا درخصوص میزان مشارکت مردم لرستان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حاکی از این است که حدود ۴۵ درصد مردم در انتخابات شرکت می‌کنند.

به گزارش پایگاه‌ خبری‌ زرک، «فرهاد مرامرزیان» با اشاره به آخرین برآوردهای میزان مشارکت در انتخابات براساس نتایج داده‌های مرکز نظرسنجی ایسپا، اظهار کرد: در سال جاری دو موج طرح‌های انتخاباتی تا قبل از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح نخست سنجش میزان تمایل مردم به مشارکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری توسط مرکز افکارسنجی ایسپا وابسته به جهاددانشگاهی، آبان‌ماه امسال در لرستان اجرا شد، گفت: با توجه به اینکه در آن زمان هنوز تنور انتخابات گرم نشده و مردم شناختی از کاندیداها نداشتند، میزان مشارکت در لرستان ۳۵ درصد محاسبه شد.

فرامرزیان با اشاره به برگزاری مرحله دوم نظرسنجی ایسپا در خصوص میزان مشارکت مردم لرستان طی هفته گذشته، افزود: نتایج آخرین نظرسنجی مرکز افکارسنجی جهاددانشگاهی لرستان حاکی از افزایش درصد افراد شرکت کننده در انتخابات ۱۱ اسفند مجلس شورای اسلامی به ۴۵ درصد است.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با اشاره به نقش ستادهای تبلیغات کاندیداها، رسانه‌ها و مناظرات انتخاباتی در افزایش میزان مشارکت براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته، گفت: در برخی شهرستان‌ها مانند کوهدشت میزان مشارکت ۶۰ درصد برآورد شده است.

وی با یادآوری اینکه انتخابات، به معنای حضور مردم در سیاست گذاری، تصمیم‌گیری و تعیین سرنوشت جامعه به دست خود مردم است، تصریح کرد: مشارکت مردم لرستان همواره در سطح بالایی بوده و امیدواریم در همین انتخابات پیش رو هم مردم حضور چشم‏گیری در صحنه انتخابات داشته باشند.

فرامرزیان با اشاره به اینکه افزایش مشارکت در انتخابات سبب نقش بر آب شدن اهداف شوم دشمنان می‌شود، افزود: شرکت در انتخابات در شرایط فعلی و انتخاب فرد اصلح می‌تواند به رفع مشکلات مردم بینجامد.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
نظرسنجی ایسپا - انتخابات لرستان - رأی گیری - جهاد دانشگاهی لرستان - فرهاد فرامرزیان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم