نرخ تورم و بیکاری در لرستان وضعیت خوبی ندارد / لزوم تعیین تکلیف کارخانه‌های راکد استان

کد خبر: 
۶۲۷
نماینده ولی فقیه در استان:

نرخ تورم و بیکاری در لرستان وضعیت خوبی ندارد / لزوم تعیین تکلیف کارخانه‌های راکد استان

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: باید مصوبات جلسه ستاد تسهیل استان در راستای رفع موانع تولید باشد و وضعیت کارخانه‌هایی که تعطیل شده‌اند مشخص شود چراکه در استان از جهت نرخ تورم و بیکاری وضعیت خوبی نداریم.

به گزارش خبرنگار زرک، حجت الاسلام والمسلیمن سید احمدرضا شاهرخی شامگاه سه‌شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد اظهار داشت: لرستان از ظرفیت‌های تاریخی و انسانی فراوانی برخوردار است ولی همچنان جزو استان‌های محروم است.

وی افزود: ۷۵ درصد اراضی استان لرستان با داشتن دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر رودخانه و ۱۲.۴ میلیارد مترمکعب آب‌های سطحی دیم است و همچنین با وجود پنج هزار اثر ثبت شده ملی و آبشارهای بی‌نظیر ولی همچنان شاهد محرومیت از جنبه‌های مختلف دراین استان هستیم که باید با همفکری از این بن‌بست و محرومیت‌ها رها شود.

مسائل مهم در دستور کار قرار بگیرد

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به مشکلات آب آشامیدنی برخی مناطق شهری خرم‌آباد عنوان کرد: براساس گفته مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان میزان مصرف بیشتر از میزان آبی است که در تصفیه خانه‌ها تصفیه می‌شود که انتظار داریم اینگونه مسائل مهم در دستور کار قرار بگیرد.

وی بیان کرد: در استان لرستان جلسه ستاد تسهیل برگزار می‌شود که باید مصوبات این جلسه در راستای رفع موانع تولید باشد و وضعیت  کارخانه‌هایی که تعطیل شده‌اند مشخص شود چراکه در استان از جهت نرخ تورم و بیکاری وضعیت خوبی نداریم.

حجت الاسلام والمسلیمن شاهرخی گفت: ممکن است ابتدای سال مدیران گزارشات و برنامه‌هایی ارائه کرده باشند ولی مدیران اقتصادی باید در نظر داشته باشند برنامه‌های که ارائه می‌دهند نهایتا در پایان سال منجر به جذب چند هزار از جوانان استان به وسیله فراهم کردن زمینه جذب سرمایه‌گذار و کاهش نرخ بیکاری می‌شود.

رونق تولید و جهش تولید باید موجب اشتغال پایدار در لرستان شود

وی تصریح کرد:همه مدیران استان باید همراه و همدل و با استفاده از ظرفیت نمایندگان استان در مجلس از وضعیت فعلی خارج شویم چرا که نمی‌شود از جهت نرخ  بیکاری جزو استان‌های اول کشور باشیم ولی به ارائه گزارش‌ها اکتفا کنیم بلکه باید رونق تولید و جهش تولید موجب اشتغال پایدار در استان شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطر نشان کرد: رییس جهاد کشاورزی استان اعلام کرد می‌تواند ۱۰ هزار هکتار انجیر خشک در لرستان کشت کنند که باید مشخص شود این اقدام چه میزان اشتغال پایدارمی‌تواند ایجاد کند و مردم اثر آن را در زندگی خود احساس کنند.

 

برچسب‌ها: 
نماینده ولی فقیه در لرستان - سید احمدرضا شاهرخی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم