نخستین جلسه تشکیل سندیکای واحدهای بسته بندی حبوبات

کد خبر: 
۲۱۸۸
سازمان جهاد کشاورزی لرستان برگزار کرد؛

نخستین جلسه تشکیل سندیکای واحدهای بسته بندی حبوبات

نخستین جلسه تشکیل سندیکای واحدهای بسته بندی حبوبات

به منظور فعال سازی واحدهای تولیدی در امر فرآوری، بسته بندی و عرضه حبوبات در بازارهای داخلی و خارجی نخستین  جلسه بمنظور تشکیل سندیکای واحدهای بسته بندی حبوبات وابسته به سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ در این جلسه كه با حضور مدیر صنایع تبدیلی وغذایی، نمایندگان صنعت معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، مجری حبوبات استان و صنف کشاورزی استان لرستان تشکیل شد، صیداحمد مرادی، مدیر صنایع تبدیلی وغذایی به ظرفیت‌های بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: بخش کشاورزی لرستان دارای ظرفیت‌های بالقوه در حوزه‌های زراعت، باغبانی، تولیدات دامی و آبزیان است که موتور محرک اقتصاد لرستان محسوب می‌شوند.

وی افزود: برای توسعه بخش کشاورزی توانمندسازی زیرساخت‌های اقتصادی و فعالیت واحدهای تولیدی تداوم داشته و با هم‌افزایی مقامات ارشد استان و دست‌اندرکاران وزارت جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌ها حبوبات لرستان که از محصولات ارگانیک بوده و دارای بالاترین کیفیت و ارزش غذایی می‌باشد مورد حمایت تجار داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی جهت صادرات قرار گیرد.

درادامه نمایندگان واحدهای مربوطه مسائل ومشکلات را مطرح و خواستار تامین تسهیلات کم بهره و بلند مدت شدند و از پرداخت وام‌های یکساله سرمایه درگردش باسود ۱۸درصد توسط بانک‌ها، به شدت انتقاد کردند.

در پایان با تصمیم اعضای جلسه مهندس بهمن مسعودی به عنوان رابط واحدهای بسته بندی حبوبات در مرکز استان تعیین شد همچنین گودرز علیزاده به عنوان مجری طرح ملی حبوبات در استان لرستان در جهت  برندسازی، بازاریابی و صادرات با هماهنگی مراجع و دستگاه‌های مرتبط پیگیری نمایند و نیز مقرر گردید اتاق بازرگانی استان با همکاری سازمان جهاد کشاورزی لرستان و صنعت، معدن و تجارت و با رعایت قوانین نظام صنفی نسبت به تشکیل سندیکا و واحدهای بسته بندی حبوبات وابسته به سازمان‌ اقدام نماید.

جمشيد سپهوند/

 

 

برچسب‌ها: 
سنديكا - حبوبات - سازمان جهاد کشاورزی لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم