مهم‌ترین گام در راستای شفاف‌سازی، انجام حسابرسی است

کد خبر: 
۱۹۴۶
رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان:

مهم‌ترین گام در راستای شفاف‌سازی، انجام حسابرسی است

حجت والیزاده رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان

رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان گفت: اولین و مهم‌ترین گام در راستای شفاف‌سازی انجام حسابرسی است.

به گزارش خبرنگار زرک؛ حجت والیزاده که عصر یکشنبه ۲ شهریور در جلسه‌ی هیت مدیره کانون سخن می‌گفت با تاکید بر ضرورت تحقق شفاف‌سازی وعده داده شده اظهار داشت: اولین و مهم‌ترین گام در راستای شفاف‌سازی انجام حسابرسی است و در همین راستا با تصویب هیات مدیره از اواسط مردادماه یک موسسه خوشنام گروه الف حسابرسی در کانون مستقر شده است.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار حسابرسی از کانون انجام می‌شود افزود: گزارش مقدماتی حسابرسی آماده گردیده و گزارش نهایی آن هم به مجمع عمومی کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان که به زودی به صورت مجازی برگزار می‌شود، ارائه می‌گردد.

والیزاده بیان داشت: به نظر می‌رسد که حتی در سطح کشور هم کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان در زمینه‌ی انجام حسابرسی پیشرو باشد و در همین زمینه امیدواریم فتح بابی برای شفاف‌سازی باشد.

رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان با بیان اینکه هدف از انجام حسابرسی، مچ‌گیری نیست تصریح کرد: علاوه بر شفاف‌سازی، هدف اصلاح رویه‌های نادرست گذشته و ایجاد یک ساختار استاندارد به منظور بهبود روال کار کانون است.

والیزاده در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت شناسایی درآمدهای کانون اشاره و بیان داشت: متاسفانه بخشی از این درآمدها به واسطه‌ی ارجاع مستقیم امر کارشناسی به کارشناسان محقق نمی‌شود که در همین زمینه رایزنی‌های مثبتی با دستگاه‌های اجرایی و نظارتی استان صورت گرفته تا بر اساس قانون این امر فقط از کانال کانون انجام گیرد.

همچنین در این جلسه محبوب مهدی‌پور مدیر «موسسه حسابرسی آبتین روش آریا» گزارشی مقدماتی از فرایند حسابرسی کانون به هیات مدیره ارائه نمود که در آن به تشریح اشکالات موجود در نحوه‌ی ثبت اسناد حسابرسی و ایرادات صورت‌های مالی و ارائه‌ی راهکارهای لازم برای اصلاح این اشکالات پرداخت که اعضای هیات مدیره با اذعان به وجود اشکالات و ایرادات مذکور ضمن موافقت با پیشنهادات مطرح شده، مصوب نمودند که امور مالی نسبت به اصلاحات فوق بر اساس استانداردها و اصول حسابداری بر اساس گزارش حسابرسی اقدامات لازم را به عمل آورد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
حجت واليزاده - کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم