ممنوعیت تمدید مجوز ضایعاتی‌ها در مرکز لرستان

کد خبر: 
۳۲۱۹
فرماندار خرم‌آباد خبر داد؛

ممنوعیت تمدید مجوز ضایعاتی‌ها در مرکز لرستان

ممنوعیت تمدید مجوز ضایعاتی‌ها در مرکز لرستان

فرماندار خرم‌آباد از ممنوعیت تمدید مجوز ضایعاتی‌ها در مرکز لرستان تا اطلاع بعدی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ جعفر طولابی روز سه‌شنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان افزود: ساماندهی ضایعاتی‌ها در شهرستان خرم‌آباد با تشکیل کمیته‌ای متشکل از صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، شهرداری، محیط زیست، بهداشت و اماکن نیروی انتظامی در دستورکار است.

وی، اظهار داشت: باید یکی از مهمترین برنامه‌ها در راستای ساماندهی مراکز جمع آوری ضایعاتی خرم‌آباد تهیه آمار دقیق و به روز از واحدهای مجاز و غیرمجاز باشد.

فرماندار مرکز لرستان ادامه داد: به همین منظور باید آمار دقیق فروشندگان ضایعات در شهرستان خرم‌آباد را احصا کرد و واحدهایی که بدون پروانه کسب، فعالیت غیرمجاز و غیرقانونی دارند، تعطیل شوند و  مجوزها نیز تا اطلاع ثانوی تمدید نشود.

طولابی تصریح کرد: همچنین اداره صمت باید به دنبال مکان‌یابی برای خروج ضایعاتی‌ها از محدوده شهری باشد.

وی با بیان اینکه مسایل زیست محیطی و بهداشتی با سلامت افراد جامعه درگیر است، ادامه داد: مشکلات زیست محیطی تهدید هستند و باید به حداقل برسند که در این زمینه مشارکت همه دستگاه‌ها ضروری است.

فرماندار خرم‌آباد، اظهار داشت: بخشداران برای جمع آوری زباله‌های روستایی با محیط زیست، مرکز بهداشت و شهرداری هماهنگی داشته باشند و فعالیت دهیاران در جمع‌آوری به موقع و رعایت نکات بهداشتی حمل و دفن زباله‌ها مستمر باشد.

طولابی با بیان اینکه برای جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی باید برنامه ریزی جدی شود، افزود: اگرچه شهرداری و اداره راه و شهرسازی تاکنون با متخلفان برخورد داشته‌اند، اما این مساله نیاز به فرهنگ سازی دارد.

وی، تعیین تیم‌های نظارتی برای این موضوع را ضروری دانست و گفت: باید افرادی که اقدام به تخلیه نخاله‌های ساختمانی در ورودی شهرها می‌کنند شناسایی شوند تا برخورد قانونی با آنها صورت گیرد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
اقتصادی - مدیریت پسماند - خرم آباد

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم