معنا ندارد زمام مدیریت لرستان را به مدیران پروازی بدهیم

کد خبر: 
۸۱۶
منتخب مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس یازدهم در دیدار با رییس جهاد کشاورزی لرستان:

معنا ندارد زمام مدیریت لرستان را به مدیران پروازی بدهیم

مهرداد ويس كرمي در ديدار با عليرضا بازدار رييس جهاد كشاورزي لرستان

منتخب مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس یازدهم گفت: در شرایط مساوی، مدیر بومی بر مدیر غیربومی اولویت دارد و معنا ندارد در شرایط یکسان زمام مدیریت استان را به مدیران پروازی بدهیم؛ در هر حال ملاک صلاحیت؛ علمی،  فنی و اخلاقی است.

به گزارش خبرنگار زرک، مهرداد ویس‌کرمی در ادامه‌ی دیدارهای خود با مدیران استانی با علیرضا بازدار رییس جهاد کشاورزی لرستان ملاقات کرد و در این دیدار گفت: تولید محصولات کشاورزی استان با وضعیت مطلوب فاصله قابل توجهی دارد؛ یکی از علت‌های آن آبی نبودن زمین‌های کشاورزی است که با ساخت سدهای استان رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه نگاه فنی و مکانیزه به کشاورزی لرستان به جای نگاه سنتی باعث صرفه‌جویی در انرژی و استفاده بهینه از خاک و آب استان خواهد شد، تأکید کرد: بایستی به کشاورزی و دامپروری استان به صورت یک سیستم واحد و چرخه مرتبط با همدیگر نگریسته شود؛ به عنوان مثال اگر تخم‌مرغ نطفه‌دار در داخل استان تولید می‌شود باید در کنار آن جوجه‌کشی مناسب وجود داشته باشد تا مجبور نشویم تخم‌مرغ‌ها را برای جوجه شدن به خارج از استان بفرستیم و قیمت تمام شده ما افزایش پیدا کند.

این نماینده مجلس یازدهم بیان داشت: نمایندگان و مدیران استان باید تلاش کنند که به بخش کشاورزی و دامپروری نگاه فرابخشی داشته باشند؛ به عنوان مثال بدون تخصیص آب کافی امکان کشاورزی آبی فراهم نمی‌شود.

تخصیص آب و پیشرفت سدهای لرستان قابل قبول نیست
ویس‌کرمی با بیان اینکه در حال حاضر تخصیص آب و پیشرفت سدهای لرستان قابل قبول نیست، تصریح کرد: گاهی در برخورد با تخلفاتی مانند استخدام‌های غیرقانونی، برخی از افراد و سازمان‌ها آن را مصداق تشویش اذهان عمومی می‌دانند در حالی‌‌که بزرگترین تشویش اذهان عمومی زمانی اتفاق می‌افتد که اعتماد مردم به نهادهای حاکمیتی کاهش پیدا کند و سرمایه اجتماعی نظام در معرض خطر قرار گیرد.

وی افزود: فرض بر این است که در شرایط مساوی، مدیر بومی بر مدیر غیربومی اولویت دارد و معنا ندارد در شرایط یکسان زمام مدیریت استان را به مدیران پروازی بدهیم؛ در هر حال ملاک صلاحیت علمی و فنی و اخلاقی است.

ضرورت توسعه سردخانه‌ها و صنایع تبدیلی در لرستان

منتخب مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس یازدهم ادامه داد: در مواردی مانند دانه مورد نیاز مرغداران در نوروز امسال، با اینکه مدیران توجیهاتی برای کار خود داشتند اما نتوانستند مراجعه کنندگان را به درستی اقناع کنند و این عدم اقناع مناسب از طرف مدیران یکی از عیوب مدیریتی در استان ماست.

ویس‌کرمی، توسعه سردخانه‌ها و صنایع تبدیلی برای استفاده از محصولات کشاورزی را یک ضرورت دانست و گفت: ظرفیت لرستان برای توسعه شیلات بسیار فراتر از وضعیت کنونی است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از شکایت‌های رایج کشاورزان ما در روستاها بحث مشکل با منابع طبیعی است که نیاز به بررسی و حل مشکل دارد که در دیدار با مدیر مربوطه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

ویس‌کرمی در پایان سخنان خود اذعان داشت: مدیران و نمایندگان ما به جای تزریق غیرمنطقی نیرو به جهاد کشاورزی استان بایستی زمینه اشتغال را توسط بخش خصوصی فراهم کنند.

گفتنی است در این دیدار علیرضا بازدار، رییس جهاد کشاورزی لرستان گزارشی از وضعیت حال و چشم‌انداز آینده کشاورزی استان ارائه و بر توسعه گلخانه‌ها، کشت گیاهان دارویی، سرمایه‌گذاری در حیطه دام سبک، باغات دیم و شیلات تاکید کرد.

سميرا جوادي / زرك

 

 

برچسب‌ها: 
جهاد کشاورزی لرستان - عليرضا بازدار - نماينده مردم خرم آباد و چگني - مجلس - مهرداد ویس کرمی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم