معرفی متصرفان اراضی ملی «سلسله» به مراجع قضایی

کد خبر: 
۳۰۹۹
دادستان عمومی و انقلاب سلسله مطرح کرد؛

معرفی متصرفان اراضی ملی «سلسله» به مراجع قضایی

معرفی متصرفان اراضی ملی «سلسله» به مراجع قضایی

دادستان عمومی و انقلاب سلسله گفت: هرگونه تصرف و تغییر کاربری در اراضی ملی و طبیعی شهرستان ممنوع بوده و متصرفان این مناطق به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ یونس آزادپور عصر جمعه در بازدید از اراضی، ملی منطقه نمونه گردشگری کاکارضا با اشاره به اعتراض برخی از اهالی این منطقه به واگذاری ۲ قطعه زمین ملی به میزان ۹ هکتار به برخی از اشخاص به بهانه اجرای طرح طوبی اظهار داشت: با این واگذاری عملا راه دسترسی دامداران و اهالی منطقه به کوه و مراتع طبیعی با مشکل جدی مواجه شده است.

وی با تاکید بر پیگیری ویژه موضوع از سوی مدیران مربوطه بیان کرد: در راستای حفظ حقوق عامه و صیانت از منابع ملی و طبیعی که از سرمایه‌های عموم مردم شهرستان و میراث طبیعی و ملی محسوب می‌گردند، در چارچوب قانون اجازه واگذاری بدون ضابطه این سرمایه ملی را به اشخاص عادی و فاقد صلاحیت نخواهیم داد.

آزادپور با اشاره به خرد کردن این قطعات واگذار شده از سوی مالکان تصریح کرد: این اقدام و خرد کردن ملک به منظور فراهم آوردن مقدمات ساخت ویلا و تغییر کاربری ملک موصوف بوده است.

وی با اشاره به اختلاف وراث و خشکانیدن درختان گردوی چند ساله افزود: در این راستا اقدام به تخریب وسیع منابع طبیعی و اراضی ملی شده است بنابراین جهت جلوگیری از هرگونه آسیب جدی و بروز اختلاف بین اهالی محل و افرادی که املاک مورد نظر به آنها واگذار شده باید با هماهنگی لازم شورای تامین، این اراضی آزادسازی شوند.

دادستان سلسله تصریح کرد: همه افرادی که در باغ خود اقدام به ساخت ویلا کرده‌اند نیز باید شناسایی و اسناد واگذاری آنان و مجوز میزان ساخت خانه باغ و نوع کابری آنها در این منطقه توسط ادارات مربوطه مشخص شود.

وی ادامه داد: همچنین تمام اشخاصی که با آسفالت کردن مسیر دسترسی باغ شخصی و حصار کشی و لامپ ریزی اطراف باغ به سمت تغییر کار بری و ویلا سازی می‌روند باید شناسایی و جهت اقدامات قانونی بعدی به دادسرا معرفی شوند.

رئیس دادگستری سلسله نیز با اشاره به نکات قانونی در راستای حفظ حقوق عامه و صیانت از اراضی ملی، اظهار داشت: مجموعه دستگاه قضا با جدیت و قاطعیت با افراد خاطی در این حوزه برخورد خواهد کرد.

 سید احمد موسوی افزود: همه اسناد صادر شده مربوط به اراضی واگذار شده باید از طریق مجاری قانونی باطل و به دولت بازگردد.

منطقه گردشگری کاکارضا ملک شخصی نیست

فرماندار سلسله نیز ضمن اعلام آمادگی کامل جهت همکاری و تعامل با دستگاه قضا، اظهار داشت: منطقه گردشگری کاکارضا ملک شخصی نبوده و متعلق به لرستان و یک میراث طبیعی و ملی بوده و سالانه افراد زیادی به عنوان گردشگر از سراسر کشور و استان از این منطقه بازدید و از ظرفیت‌های آن بهره مند می‌شوند.

وی تصریح کرد: نباید اجازه دهیم که افراد ذی نفوذ با مطامع شخصی به اراضی ملی دست درازی کنند.

مهدوی کیا با بیان اینکه هر موضوعی به راحتی و از طریق مجاری قانونی و با هم فکری قابل حل است، ادامه داد: نباید اجازه دهیم مسائل کوچک و قابل حل از طریق مجاری قانونی به دغدغه امنیتی در شهرستان تبدیل شوند.

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها: 
اجتماعی - اراضی ملی - دادستانی کل کشور

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم