معافیت مالیاتی هنرمندان با ثبت‌نام در سامانه هوشمند صدور مجوزهای صنایع دستی

کد خبر: 
۱۱۹۷
مديركل ميراث فرهنگي لرستان اعلام كرد:

معافیت مالیاتی هنرمندان با ثبت‌نام در سامانه هوشمند صدور مجوزهای صنایع دستی

معافیت مالیاتی هنرمندان با ثبت‌نام در سامانه هوشمند صدور مجوزهای صنایع دستی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اعلام كرد: هنرمندان با ثبت نام در سامانه هوشمند صدور مجوزهای صنایع دستی از معافیت مالیاتی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار زرک؛ سید امین قاسمی عصر دوشنبه که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، از ثبت بيش از ۸ هزار نفر در سامانه هوشمند صدور مجوزهاي ثبت شده صنايع دستي به عنوان صنعتگر انفرادي يا کارگاهي در لرستان خبر داد و گفت: هنرمندانی که در این سامانه ثبت نام کرده‌اند می‌توانند ضمن حضور در نمایشگاه‌های ملی و بین‌‌المللی صنایع دستی از معافیت‌های مالیاتی و تسهیلات بانکی حمایتی نیز بهره‌مند شوند.

فعالیت بیش از ۳۰ هزار نفر در حوزه صنایع دستی و مشاغل مرتبط با آن

وي افزود: همچنين نزديک به ۱۲هزار نفر هم داراي کارت شناسايي و يا کارگاه‌هاي کوچک و مشاغل خانگي مي‌باشند و بیش از۳۰ هزار نفر نيز در شغل‌هاي وابسته به صنايع دستي و تامين مواد اوليه و عرضه و توزيع صنايع دستي در استان به صورت مستقيم و غير مستقيم فعاليت می‌‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به اینکه صنایع دستی به مجموعه‌ای از هنرها و صنایع اطلاق می‌شود که به طور عمده با استفاده از مواد اولیه‌ی بومی و با کمک دست یا ابزار دستی ساخته می‌شود، اذعان داشت: در هر واحد از انواع صنایع دستی، ذوق هنری و خلاقیت فکری صنعتگر سازنده به نحوی تجلی یافته و همین عامل، وجه تمایز اصلی این گونه محصولات از مصنوعات مشابه ماشینی و کارخانه‌ای می‌باشد.

قاسمی در خصوص ضرورت احیای این هنر و میراث ارزشمند، تاکید کرد: صنایع دستی دارای ارزش فرهنگی وهنری وافری است و شامل ۹ ویژگی منحصر به فرد می باشد.

وي، نخستین شاخصه‌های منحصر به فرد در این صنعت را شامل داشتن ویژگی‌هایی همچون داشتن بار فرهنگی، عدم همانندی و تشابه فراورده های تولیدی با یکدیگر، عدم نیاز به سرمایه گذاری زیاد در مقایسه با سایر رشته های صنعت عنوان کرد./

پايان پيام

 

 

برچسب‌ها: 
اداره كل ميراث فرهنگي لرستان - سيد امين قاسمي

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم