مشارکت ۲۳۵۵ تیم برای کنترل شیوع کرونا در لرستان

کد خبر: 
۲۴۸۰
در قالب اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی؛

مشارکت ۲۳۵۵ تیم برای کنترل شیوع کرونا در لرستان

مشارکت 2355 تیم برای کنترل شیوع کرونا در لرستان

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان از مشارکت ۲هزار و ۳۵۵ تیم مراقبتی، نظارتی و حمایتی در قالب طرح شهید قاسم سلیمانی برای کنترل شیوع کرونا دراین استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ عبدالوحید ملک آرا دوشنبه در سخنانی با تبریک فرارسیدن ولادت باسعادت بانوی نور و ایثار، حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار اظهار داشت: همراهی و ایثار جامعه پرستاری در سال‌های گذشته به خصوص در دوران دفاع مقدس، شاهدی محکم از هدفمندی و تعهد این گروه فرهیخته است.

وی تصریح کرد: ارزش و اهمیت کار این قشر زحمتکش وقتی آشکار و نمایان می‌شود که بدانیم توسعه پایدار بر محور انسان سالم استوار است و امروز جامعه پرستاری مبدّل به نیروی عظیمی گشته که مسئولیت پر ارزش خود را با انگیزه‌های الهی در راه مبارزه با ویروس منحوس کرونا و رسیدگی ایثارگرانه و شبانه روزی جهت خدمت رسانی به بهبودی بیماران کرونایی به انجام رسانده است و وسعت حضور شأن از جای جای مراکز درمانی و بهداشتی در ایران تا مراکز کوچک امدادی در جبهه مقاومت گسترده است.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به شروع طرح شهید قاسم سلیمانی افزود: طرح محله محور شهید سلیمانی با هدف پیشگیری و کنترل بیماری کووید ۱۹ از ابتدای آذرماه سال‌جاری همزمان با شروع هفته بسیج به صورت سراسری توسط سپاه، بسیج و دانشگاه علوم پزشکی به مرحله اجرا درآمد.

ملک آرا، با بیان اینکه از اجرای این طرح در شهرستان‌های استان لرستان از اول آذرماه سال‌جاری خبر داد و تصریح کرد: این طرح براساس تقسیمات قرارگاه عملیاتی استانی در ۱۳۸ محله با مشارکت ۳۱۷۰ نفر از بسیجیان در قالب ۱۳۴۴ تیم مراقبتی، ۳۰۶ تیم نظارتی و ۷۰۵ تیم حمایتی اجرا می‌شود که نیروها مشغول به انجام غربالگری، پایش و مراقبت رهگیری در استان هستند.

وی بیان داشت: ۳۳ هزار بسته معیشتی در تمام نواحی شهرستان‌های استان جهت خانواده‌های بی‌بضاعت و کرونایی شناسایی شده در این طرح توسط کمیته حمایتی بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان توزیع شده است.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان بیان کرد: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی حاصل عقد یک تفاهم‌نامه بین سازمان بسیج مستضعفان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و قرار است در قالب این طرح استان‌ها و شهرستان‌ها به صورت محله و خانواده محور مورد ارزیابی قرار گیرند.

ملک‌آرا با اشاره به اینکه از زمان ایجاد محدودیت‌ها در استان از اول آذرماه تا کنون ۲۲ درصد مرگ و میر، ۵۶ درصد بستری و ۵۵ درصد موارد مثبت در استان لرستان کاهش یافته است.

برچسب‌ها: 
بسیج جامعه پزشکی - عبدالوحید ملک آرا - حافظان سلامت - ویروس کرونا

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم