مراسم ادای سوگند کارشناسان جدید رسمی دادگستری لرستان برگزار شد

کد خبر: 
۹۰۴
با حضور معاون دادگستری و رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان؛

مراسم ادای سوگند کارشناسان جدید رسمی دادگستری لرستان برگزار شد

مراسم ادای سوگند پنج تن از کارشناسان جدید رسمی دادگستری لرستان با حضور معاون دادگستری و رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار زرک؛ رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان در این مراسم اظهار داشت: بر اساس ‌ماده ۱۷ قانون کارشناسان رسمی دادگستری، کارشناسان جدید به هنگام اخذ پروانه، با حضور ریاست محترم دادگستری استان یا ‌نماینده ی ایشان سوگند یاد می‌کنند.

حجت والیزاده ضمن تقدیر از معاون دادگستری استان که در شرایط حساس کنونی در این مراسم حضور پیدا کرده بود، بیان داشت: کانون خود را وامدار دستگاه قضایی می‌داند و کارشناسان در واقع بازوی توانمند قوه قضاییه هستند.

وی با تاکید بر اینکه کارشناسان رسمی دادگستری خودشان را جدا از مجموعه‌ی قضایی نمی‌دانند، افزود: در مسیر اجرای عدالت و احقاق حقوق عموم مردم، خودمان را همراه و یاور دستگاه قضایی می‌دانیم و در این مسیر از هیچ کوششی فروگذار نیستیم.

والیزاده خطاب به کارشناسان جدید حاضر در مراسم نیز تصریح کرد: با توجه به پیچیدگی‌های دنیای امروز، قضات دادگستری ناگزیر از استناد به گزارش کارشناسی شما هستند، بر همین اساس کار شما کار بسیار حساسی قلمداد می‌شود.

رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان لرستان با اشاره به ناآگاهی‌ها و کمبود اطلاعاتی که بعضا در مورد تعداد اندکی از کارشناسان وجود داشته، گفت: در گذشته موارد بسیار معدودی بوده که بدون هر گونه غرض و تعمد، این ضعف باعث اظهارنظر اشتباه کارشناس شده که در نتیجه، سبب ابطال پروانه‌ی کارشناسی آن‌ها شده است.

حجت والیزاده با تاکید دوباره بر تاثیر گزارش کارشناسی در صدور آرای قضایی تصریح کرد: این امر، مسئولیت شما را بسیار سنگین می‌کند و امیدوارم همواره خداوند را ناظر اعمال و عملکرد خود بدانید و بر اساس دانش و آگاهی کامل از قوانین و مقررات در راستای احقاق حقوق مردم تلاش نمایید.
 

 

 

برچسب‌ها: 
كانون كارشناسان رسمي دادگستري لرستان - حجت واليزاده - اداي سوگند

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم