مراسم اتیان سوگند کارشناسان جدید کانون برگزار شد

کد خبر: 
۱۲۹۱
امروز؛

مراسم اتیان سوگند کارشناسان جدید کانون برگزار شد

مراسم اتیان سوگند چند تن از کارشناسان جدید کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان صبح امروز با حضور معاون دادگستری لرستان و هیأت مدیره کانون در سالن کنفرانس کانون برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار زرك؛ در این مراسم رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان با آرزوی قبولی طاعات و عبادات حاضران در مراسم اظهار داشت: خوشحالیم که از امروز به صورت رسمی به جرگه‌ی کارشناسان رسمی پیوسته‌اید.

حجت والیزاده با اشاره به اینکه شغل کارشناسی دارای شخصيت و منزلت اجتماعی است، تصریح کرد: امروزه تکلیف بسیاری از پرونده‌های قضایی بر اساس نظریه کارشناسی روشن می‌شود و همین مؤید اهمیت شغل کارشناس است.

وی افزود: بر اساس قانون، آنجا که قاضی نمی‌تواند قضاوت کند، کارشناس هم از ابراز نظر باز داشته شده است؛ و این نکته هم جایگاه کارشناس و اهمیت کار او را گوشزد می‌نماید.

والیزاده با تاکید بر ضرورت دقت‌نظر کارشناسان بیان داشت: باید مبنای کار به گونه‌ای باشد که کارشناس با تسلط و علم و آگاهی کافی همه‌ی جوانب امر را بررسی نموده و سپس نظریه‌اش را اعلام كنيد.

رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان با اشاره به تبعات حقوقی و کیفری تخلفات کارشناسی گفت: دستگاه قضایی به نظریه کارشناس اعتماد می‌کند و در بسیاری از موراد مبنای صدور رای، نظریه کارشناس است؛ بنابراین ضرورت دارد کارشناسان به این مهم واقف و پاسخگوی این اعتماد باشند.

حجت والیزاده با اشاره به اهمیت آگاهی کارشناسان و به‌روز بودن آن‌ها اظهار داشت: برگزاری دوره‌های عمومی کارشناسی در دستور کار کانون قرار دارد تا در این زمینه کمبودهای احتمالی را جبران نماییم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به گزارش آسیب‌شناسی شورای عالی در خصوص عمده تخلفات کارشناسان استناد کرد و افزود: عدم آگاهی از قوانین و به تبع، اختلافات کارشناسی از جمله مواردی هستند که جزو تخلفات پرشمار تلقی شده‌اند./

 

برچسب‌ها: 
كانون كارشناسان رسمي دادگستري لرستان - حجت واليزاده

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم