مختومه شدن ۷۵ درصد پرونده‌های مسن استان در سال گذشته

کد خبر: 
۱۰۴۰
رییس کل دادگستری لرستان خبر داد:

مختومه شدن ۷۵ درصد پرونده‌های مسن استان در سال گذشته

رییس کل دادگستری لرستان از مختومه شدن ۷۵ درصد پرونده‌های مسن و موجودی سال گذشته استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار زرک، محمّد رزم در جلسه کمسیون عفو و بخشودگی که با حضور اعضای این کمسیون در دفتر معاونت منابع انسانی دادگستری لرستان برگزار شد، بیان داشت: در اجرای بخشنامه ریاست محترم قوّه قضاییه مبنی بر استفاده محکومان محاکم از نهادهای ارفاقی شامل آزادی مشروط، تعلیق، رأی باز و عفو و بخشودگی در کمسیون عفو و بخشودگی و سجل کیفری استان از ابتدای ابلاغ این بخشنامه با فعالیت تمامی حوزه‌های قضایی استان به صورت روزانه طی ۵ جلسه در ماه جاری تشکیل شده و به تقاضاهای واصله محکومان زندانی با حضور تمامی اعضای این کمسیون در وقت غیراداری تشکیل و در مورد آنها تصمیم‌گیری شده است.

وی افزود: کمسیون عفو بخشودگی دادگستری لرستان تا آخرین تقاضای واصله از طرف محکومان در روزهای آتی به طور مستمر تشکیل و دستورات لازم قضایی را صادر خواهد کرد و این در حالی است که در طی ۵ جلسه اخیر این کمسیون برای ۵۷فقره پرونده دستورات لازم قضایی صادر و تعیین تکلیف شده است.

۸۸ درصد پرونده‌های سال ۱۳۹۸ مختومه شد

رییس شورای عالی قضایی لرستان در این جلسه در بخش دیگری از سخنان خود از مختومه شدن ۸۸درصد پرونده‌های سال ۱۳۹۸ و مختومه شدن ۷۵ درصد پرونده‌های مسن و موجودی سال گذشته خبر داد وتشریح کرد: از موجودی پرونده‌های سال ۱۳۹۸ بیش از ۸۸ درصد مختومه شده‌اند و از تعداد ۱۸۱۶۵ فقره پرونده مسن استان تعداد۱۱۳۰۳ فقره پرونده مختومه شده است که معادل ۶۲ درصد می‌باشد.

رزم ادامه داد: با این آمار می‌توان بیان داشت؛ معدل رسیدگی و مختومه شدن پرونده‌های مسن و موجودی در سال ۹۸ دادگستری لرستان ۷۵ درصد می‌باشد که جهش قابل ملاحظه و عملکرد ممتازی در سطح کشور محسوب می‌شود و این مهم نشان از عملکرد چشمگیر در کاهش اطاله دادرسی در مجموعه‌های قضایی استان دارد.

این مقام ارشد قضایی در پایان خاطرنشان کرد: رسیدن به عملکرد مطلوب در هر دستگاه و سازمانی نیازمند مدیریت صحیح، برنامه‌ریزی دقیق و نیروی انسانی کارآمد به عنوان سرمایه‌های اصلی خدمت‌رسانی می‌باشد و خوشبختانه در دادگستری لرستان با برنامه‌ریزی کارشناسانه و حضور کارکنان در ساعات غیر اداری و حتی روزهای تعطیل جهت رسیدگی به پرونده‌های سال‌های گذشته و پرونده‌های جاری و مختومه کرد ۷۵ درصد این پرونده‌ها این اقدام بسیار ارزشمند و قابل تحسین صورت گرفته است. /

 

 

برچسب‌ها: 
دادگستري لرستان - محمد رزم

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم