مجلس باید حامی کانون وکلاي دادگستري باشد

کد خبر: 
۱۳۳۸
رضايي در نشست هم‌انديشي با نماينده خرم‌آباد در مجلس:

مجلس باید حامی کانون وکلاي دادگستري باشد

يوسف رضايي مفرد رئيس كانون وكلاي دادگستري لرستان

رییس کانون وکلای دادگستری لرستان گفت: مجلس باید حامی و پشتیبان این نهاد مردمی باشد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ یوسف رضایی مفرد ۲خرداد۹۹ که در نشت هم اندیشی هیات مدیره کانون وکلای دادگستری لرستان با مهرداد ویسکرمی نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی سخن می‌گفت، اظهار داشت: کانون وکلا قدیمی‌ترین نهاد مدنی در کشور است که بعنوان یک نهاد خودگردان نسبت به ارائه خدمات اقدام می‌کند.

او افزود: این نهاد نقش بسیار مهمی در اشتغال افراد بخصوص جوانان ایفا می‌کند چرا که هر ساله بدون اینکه ریالی از دولت کمک بگیرد نسبت به جذب و پذیرش وکیل اقدام می‌کند.

مدیریت در کانون وکلا افتخاری است

رییس کانون وکلای دادگستری لرستان گفت: مدیریت در کانون وکلا افتخاری و مجانی هست و اعضای هیات مدیره نیز بدون دریافت وجهی با عشق و علاقه به صورت رایگان فعالیت می‌کنند.

رضایی مفرد با بیان اینکه استقلال کانون وکلا از موارد ضرورت زندگی اجتماعی و بین‌المللی به شمار می‌آید، عزت و اعتبار کانون را به استقلال آن دانست.

او با اشاره به اینکه اگر این استقلال حفظ نشود نمی‌تواند پشتوانه محکمی برای مجلس باشد، خاطرنشان کرد: جامعه وکلا یک جامعه اثرگذار هستند بر همین اساس نمایندگان مجلس باید حامی و پشتیبان این نهاد مردمی باشد بگونه‌ای که اگر از ناحیه کانون‌های وکلای دادگستری یا اسکودا پیشنهادی به مجلس تقدیم شود به آن پیشنهاد توجه و اهمیت خاصی داشته باشند یا در زمانی که طرحی یا لایحه‌ای در حوزه وکالت در مجلس مطرح می‌شود کانون‌های وکلا را از وجود آن مطلع و باخبر سازند.

کانون‌های وکلا می‌تواند کمک حال مجلس باشد

رییس کانون وکلای دادگستری لرستان خطاب به نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد می‌شود رویکرد مجلس جدید رویکرد مشورتی باشد و از حقوقدانان، وکلای دادگستری و اساتید دانشگاه در حوزه قانون‌گذاری استفاده کنند؛ چرا که کانون‌های وکلا از ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی برخوردار بوده که می‌تواند کمک حال مجلس باشد./

پايان پيام

 

 

برچسب‌ها: 
كانون وكلاي دادگستري لرستان - يوسف رضايي مفرد

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم