متوسط هوشی مردم لرستان بالاتر از«نُرم» کشوری

کد خبر: 
۵۵۲۹
معاون استاندار لرستان اعلام کرد؛

متوسط هوشی مردم لرستان بالاتر از«نُرم» کشوری

متوسط هوشی مردم لرستان بالاتر از«نُرم»کشوری

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری لرستان گفت: هوش مردم لرستان از متوسط کشور بالاتر است و باید از این ظرفیت استفاده شود؛ چراکه اگر می‌خواهیم لرستان از محرومیت و فلاکت رهایی یابد راه آن توجه ویژه به هوش و استعداد مردم استان و توجه ویژه به پرورش آن است.

به گزارش پایگاه خبری زرک، احسان یاوری امروز در جلسه هم اندیشی شورای آموزش عالی و مدیران استانی که در دانشگاه آیت‌اله بروجردی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: بهترین متخصصان برق و مکانیک، که کشورهای بزرگ دنیا خریدار آن هستند در دانشگاه‌های لرستان تدریس می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از متخصصان هوش مصنوعی در دانشگاه‌های لرستان عضو هیات علمی است، اظهار داشت: از متخصصان اقتصاد و علوم انسانی و حقوقی دانشگاه‌های لرستان استفاده شود، اگر به دانشگاه اعتماد شود کار خوب تحویل داده می‌شود.

وی بیان کرد: شهرداری بروجرد به دانشگاه اعتماد کرده و کارها در شهرداری نمونه کارها مشخص است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری لرستان گفت: دانشگاه ۲ ماموریت اصلی دارد؛ حل مسائل بومی و منطقه‌ای و یکی هم تربیت نیروی متخصص و متعهد است. دانشگاه دارای فرصت‌های مختلف است که باید شناسایی و استفاده شود.

یاوری افزود: در شهرستان بروجرد سه مزیت نسبی وجود دارد؛ صنایع دستی، گردشگری و محصولات باغی که اگر توجه ویژه شود باعث رونق و رشد توسعه می شود.

وی اظهار داشت: آمایش آموزش عالی در لرستان جدی است و کمیته‌ای تشکیل شده است تا اگر رشته‌ای نیاز به اضافه یا حذف دارد با آمایش آموزش عالی استان در مورد آن تصمیم گیری شود.

وی بیان کرد: مشکلات جامعه نخبگان بررسی شود، اگر نخبگان در محیطی که استحقاق دارند نباشد مهاجرت خواهد کرد، رفع مسئله مسکن اساتید می‌تواند بخشی از مشکلات نخبگان را حل کند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری لرستان گفت: شهرستان بروجرد یک کشش بالا در علم اندوزی و دانش دارد، متوسط هوشی مردم لرستان از «نُرم» کشوری بالاتر است و باید از این ظرفیت استفاده شود، چراکه اگر می‌خواهیم لرستان از محرومیت و فلاکت رهایی یابد راهکار آن توجه ویژه به هوش و استعداد مردم استان و توجه ویژه به پرورش آن است.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
استانداری لرستان - احسان یاوری - بهترین متخصص

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم