لزوم ایجاد داروخانه هلال احمر در لرستان

کد خبر: 
۲۲۳۰
رییس‌کل دادگستری استان تاکید کرد:

لزوم ایجاد داروخانه هلال احمر در لرستان

محمد رزم رئيس كل دادگستري لرستان

رییس‌کل دادگستری لرستان با بیان اینکه لرستان از ظرفیت داروخانه هلال احمر بی بهره است، تاکید کرد: به خاطر حمایت و کمک به قشر ضعیف باید این داروخانه در لرستان ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار زرک؛ محمد رزم امروز یکشنبه در جلسه شورای اداری لرستان که با حضور رییس جمعیت هلال احمر کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه برای رسیدگی به پرونده‌های هلال احمر لرستان و تسریع در رسیدگی و جلوگیری از ایجاد اطاله دادرسی ۴ شعبه را تعیین کرده‌ایم، اظهار داشت: یک شعبه دادسرا، یک شعبه دادگاه حقوقی، یک شعبه دادگاه کیفری ۲ و یک شعبه تجدید نظر تعیین شده تا در اسرع وقت به دادخواست‌های هلال احمر رسیدگی کنیم.

وی با بیان اینکه لرستان از حیث مسائل بهداشت و درمان به ویژه در حوزه مقابله با کرونا نیازمند به کمک است، تصریح کرد: نیاز است در حد مقدورات تجهیزات ونتیلاتور، لباس حفاظتی، ماسک و کیت‌های آزمایش کرونا به استان اختصاص یابد.

آزمایش‌های تشخیص کرونا در استان هفته‌ای یک میلیارد هزینه دارد

رییس کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه آزمایش‌های تشخیص کرونا در استان هفته‌ای یک میلیارد هزینه دارد و لذا در این حوزه نیازمند به کمک هستیم، افزود: دستگاه سی تی اسکن، رادیولوژی، تخت‌های مراقبت ویژه آی سی یو و تجهیزات دیگر مورد نیاز لرستان است.

رزم با اشاره به اینکه دستگاه اکسیژن ساز هنوز مورد نیاز بیمارستان‌ها است، حتی در حوزه تخت بستری و تشک هم دچار مشکل هستیم و باید عنایت ویژه ای شود، ادامه داد: انتظار داریم معاونت توانبخشی هلال احمر استان و شهرستان‌ها ایجاد و تقویت شود.

وی با بیان اینکه اکثر استان‌ها داروخانه جمعیت هلال احمر دارند، مجهزترین و بهترین داروخانه هلال احمر در غرب کشور در ایلام، کرمانشاه و… است، اما لرستان از این ظرفیت بی بهره است، تصریح کرد: به خاطر حمایت و کمک به قشر ضعیف استان باید داروخانه جمعیت هلال احمر در لرستان ایجاد شود.

بهره‌مندی هلال احمر لرستان از اراضی کشاورزی مرغوب

رییس کل دادگستری لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر از ۱۸۷ هکتار اراضی مرغوب در شهرستان ازنا بهره مند است، از این ظرفیت برای کمک به اشتغالزایی و رفع بیکاری بهره گرفته شود، گفت: این اراضی به بخش خصوصی واگذار شود و در حوزه‌های کشاورزی و باغبانی به کار گرفته شود.

رزم یادآور شد: جمعیت هلال احمر همچنین یک اردوگاه در زاغه با وسعت ۵۷ هکتار دارد، نیاز است اختیار واگذاری آن به استان داده شود چراکه در اشتغالزایی مؤثر است.

وی با بیان اینکه با توجه به وضعیت جاده‌های استان آمار تصادفات در لرستان بالا است و پرونده‌های بسیاری در حوزه صدمات و فوتی‌های تصادفات در دادگاه‌ها بررسی می‌شود، خاطرنشان کرد: نیاز است پایگاه‌های امداد و نجات در لرستان ایجاد و تقویت شوند.

رییس کل دادگستری لرستان افزود: تعدادی پایگاه امداد و نجات جاده‌ای نیمه کاره در دورود، نورآباد، گردنه گاماسیاب، بروجرد و… داریم که ان شاء الله تکمیل شوند و به مردم خدمات رسانی شود.

رزم همچنین بر لزوم حضور شرکت سرمایه گذاری هلال احمر در لرستان تاکید کرد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
محمد رزم - دادگستری لرستان - جمعیت هلال احمر لرستان - داروخانه

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم