لزوم اتصال ۱۳۰۰ مدرسه لرستان به فيبر نوري

کد خبر: 
۱۶۸۱
معاون استاندار لرستان تاكيد كرد؛

لزوم اتصال ۱۳۰۰ مدرسه لرستان به فيبر نوري

لزوم اتصال 1300 مدرسه لرستان به فيبر نوري

معاون استاندار لرستان با بیان اینکه سال تحصیلی دانش آموزان ۱۵ روز زودتر آغاز می‌شود بر ضرورت اتصال ۱۳۰۰ مدرسه استان به فیبر نوری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار زرك، محمود ثمینی امروز دوشنبه در شورای آموزش و پرورش لرستان، اظهار داشت: شورای آموزش و پرورش شورای حمایت کننده، تسهیل کننده و پشتیبان برای مجموعه آموزش و پرورش است و همان‌قدر که آموزش و پرورش بر برنامه‌ریزی، ساماندهی و آموزش دانش‌آموزان همت می‌کند جای قدردانی دارد.

وی، تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی استان وظیفه دارند در تمام امور مبتلابه، آموزش و پرورش را یاری کنند و همکاری لازم را داشته باشند زیرا امر آموزش و تربیت یک امر مهم، ملی و همگانی است که همه ما در آن دخیل هستیم.

معاون استاندار لرستان در خصوص موضوع پروژه مهر، گفت: با توجه به وضعیت بیماری کرونا و شیوع آن در انتهای سال گذشته، برای جلوگیری از همه گيري بیشتر، آموزش‌ها از طریق فضای مجازی دنبال شد و با توجه به اینکه سال جدید تحصیلی طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، ۱۵ روز زودتر آغاز خواهد شد باید آمادگی لازم در این زمینه فراهم شود.

ثمینی، تاکید کرد: به این منظور حدود هزار و ۳۰۰ مدرسه استان باید به شبکه فیبر نوری متصل شوند که اگر امکان برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری وجود نداشته باشد بتوانند از فضای مجازی استفاده کنند.

وی، افزود: به این منظور لازم است اداره کل فناوری و اطلاعات و زیرساخت با همکاری مخابرات موضوع را دنبال کرده تا قبل از آغاز سال تحصیلی این موضوع صورت پذیرد.

معاون استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: آموزش و پرورش در زمینه ساخت و ساز مدارس با توجه به ارائه، مشخصات زمین به شهرداری‌ها و اخذ پروانه ساخت از عوارض و سایر موضوعات معاف هستند مشروط بر اینکه مقررات را رعایت کنند.

ثمینی، افزود: در عین حال از شهرداری‌ها خواسته شده که همراهی بیشتری با آموزش و پرورش در این امر داشته باشند و چنانچه موانعی در توسعه اماکن آموزشی موجود است آن را برطرف کنند تا سرعت ساخت و ساز مدارس افزایش یابد.

وی در خصوص دستور کار سوم در رابطه با تأمین مسکن فرهنگیان، گفت: با همکاری اداره کل مسکن و شهرسازی و آموزش و پرورش در خصوص تهیه زمین به منظور ساخت مسکن فرهنگیان مشارکت لازم انجام خواهد پذیرفت./

 

برچسب‌ها: 
استانداري لرستان - محمود ثميني - شوراي آموزش و پرورش

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم