لرستان؛ میزبان سومین کنفرانس ملی حفاظت از ماهیان ایران

کد خبر: 
۵۵۹۰
رئیس دانشکده منابع‌طبیعی دانشگاه لرستان اعلام کرد:

لرستان؛ میزبان سومین کنفرانس ملی حفاظت از ماهیان ایران

لرستان؛ میزبان سومین کنفرانس ملی حفاظت از ماهیان ایران

رئیس دانشکده منابع‌طبیعی دانشگاه لرستان از برگزاری سومین کنفرانس ملی حفاظت از ماهیان ایران به میزبانی این دانشگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «دکتر علی حقی‌زاده» اظهار کرد: کنفرانس ملی حفاظت از ماهیان ایران با همت دانشکده منابع طبیعی و انجمن علمی دانشجویی شیلات دانشگاه لرستان و با همکاری اداره کل شیلات لرستان، اداره کل حفاظت محیط زیست استان و انجمن علمی ماهیان زیستی ایران در دانشگاه لرستان برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: این کنفرانس ملی در محورهای مختلف ماهی‌شناسی و حفاظت از ماهیان (تنوع‌زیستی، اکولوژی حفاظت، قوانین و معاهدات ملی و بین‌المللی)، چالش‌های زیست محیطی (صید بی‌رویه، تخریب زیستگاه‌ها، آلودگی و تغییرات اقلیمی) و مدیریت و توسعه پایدار اقتصادی (صید و صیادی، آبزی‌پروری، بازاریابی و صنایع جانبی) برگزار می‌شود.

رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان در ادامه با بیان اینکه علم و فناوری امروزه در حفاظت از ماهیان آب‌های داخلی ایران نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند، تصریح کرد: با توجه به کاهش منابع طبیعی و تغییرات آب و هوایی، استفاده از فناوری‌های پیشرفته می‌تواند به حفظ و مدیریت بهینه منابع ماهی و آب‌ها کمک کند.

حقی‌زاده اضافه کرد: یکی از فناوری‌های اساسی در این زمینه، استفاده از سیستم‌های نظارتی پیشرفته است که این سیستم‌ها می‌توانند به مدیران محیط زیست کمک کنند تا به صورت دقیق‌تر مانیتورینگ بر روی میزان ماهی در آب‌ها داشته باشند و از بروز مشکلاتی همچون کمبود آب یا آلودگی‌های زیست محیطی جلوگیری کنند.

رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان تاکید کرد: هم‌چنین، استفاده از فناوری‌های پیشرفته در زمینه آبزی‌پروری می‌تواند کمک کند تا مراحل پرورش و نگهداری ماهیان بهینه‌تر و کارآمدتر صورت گیرد؛ از جمله این فناوری‌ها می‌توان به سیستم‌های خودکار آبزی‌پروری، سامانه‌های مدیریت میزان تغذیه و استفاده از تکنولوژی‌های مربوط به تصفیه آب اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه تحقیقات در زمینه ژنتیک ماهی‌ها و اصلاح‌ ژنی نیز می‌تواند در حفاظت از ماهیان مثمرثمر باشد، خاطرنشان کرد: این تحقیقات می‌تواند منجر به ایجاد نژادهای ماهی مقاوم‌تر با عملکرد بهتر خواهد شد که در مجموع به مدیریت پایدار منابع ماهی کمک خواهد کرد.

حقی‌زاده تصریح کرد: با توجه به اهمیت حفاظت از ماهیان آب‌های داخلی ایران، استفاده از علم و فناوری می‌تواند از مهم‌ترین راهکارها برای حمایت از این منابع محسوب شود.

رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان افزود: لرستان به لحاظ داشتن منابع آبی زیادی که دارد می‌تواند از این ظرفیت در راستای توسعه پایدار استفاده کند؛ یکی از این ظرفیت‌ها شیلات است که پس از استان‌های شمالی، قابلیت این را دارد که به قطب شیلات در کشور تبدیل شود.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
علی حقی زاده - دانشگاه لرستان - کنفرانس ملی حفاظت از ماهیان ایران

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم