فوت ۱۱۷ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در بروجرد / بی‌اعتنایی ۲۰ درصد از شهروندان به هشدار کرونا

کد خبر: 
۱۷۶۲
فرماندار بروجرد خبر داد:

فوت ۱۱۷ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در بروجرد / بی‌اعتنایی ۲۰ درصد از شهروندان به هشدار کرونا

عبدالرحیم رحیمی  فرماندار بروجرد

فرماندار بروجرد از فوت ۱۱۷ نفر در این شهرستان بر اثر ابتلا به کرونا خبر داد و گفت: متأسفانه حدود ۲۰درصد از شهروندان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار زرک، عبدالرحیم رحیمی روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل فرمانداری بروجرد، با اشاره به اینکه مجموع اعتبارات بروجرد امسال نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد افزایش یافته است، اظهار داشت: سال گذشته اعتبارات بروجرد ۵۹ میلیارد تومان بود که امسال دو منبع اعتباری جدید به اعتبارات اضافه شده و شامل تبصره ۱۹، مشارکت بخش خصوصی و دولتی و اعتبارات از محل توازن ملی و استانی است که مبلغ این دو به ۳۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

وی تصریح کرد: این میزان با مبلغ اعتبارات امسال که مبلغ آن ۴۹ میلیارد و ۶۶۰ میلیون و ۴۰۰ هزار است به حدود ۸۶ میلیارد می‌رسد.

فرماندار بروجرد با بیان اینکه مجموع اعتبارات امسال در ۱۸ فصل، ۲۹ برنامه و ۵۹ طرح عمرانی توزیع شده است، ادامه داد: از محل این دو منبع اعتباری ۱۵ میلیارد برای سد آبسرده، ۱۳ میلیارد تومان برای تکمیل و چهارخطه کردن جاده نهاوند ـ بروجرد، ۳ میلیارد تومان برای دانشگاه آیت‌الله بروجردی و مابقی برای بدهی ورزشگاه ولایت و حوزه علمیه بروجرد اختصاص داده شده است.

به گفته رحیمی، با توجه به تخصیص اعتبارات برای پروژه‌های مذکور در حال اجرا امید است با جذب هر چه سریع‌تر اعتبارات این پروژه‌ها تکمیل شوند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به شیوع ویروس کرونا در بروجرد اظهار داشت: علی‌رغم محدودیت‌های شدیدی که در بستن پارک‌ها و مراکز تفریحی اعمال شده است؛ اما همچنان برخی شهروندان فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند.

فرماندار بروجرد تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد مردم بروجرد از ماسک استفاده می‌کنند، اما برخی از مردم با حضور در مراسمات عروسی و عزا، پارک‌ها و استفاده از قلیان مشترک دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

رحیمی با بیان اینکه حضور در مراسمات عزا و عروسی علت شیوع ویروس کرونا است، افزود: در حال حاضر شرکت مردم در مراسمات عزا و عروسی نسبت به گذشته کمتر شده اما این مسئله باید فرهنگ‌سازی شود.

به گفته وی، تاکنون ۱۱۷ نفر بر اثر کرونا در شهرستان بروجرد جان خود را از دست داده‌اند و به طور میانگین روزانه بالای صد نفر براثر کرونا به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند که از این تعداد بین ۲۵ تا ۳۰ نفر به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت و حدود هفت یا هشت نفر در بیمارستان بستری می‌شوند.

فرماندار بروجرد تاکید کرد: مهمترین راهکار پیشگیری در برابر شیوع ویروس کرونا استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و عدم شرکت در اجتماعات است.

حامد پرچی/

 

برچسب‌ها: 
فرمانداری بروجرد - عبدالرحیم رحیمی - ویروس کرونا

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم