فعالیت ۷۰۰ همیار طبیعت در بروجرد

کد خبر: 
۶۵۴۵
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد:

فعالیت ۷۰۰ همیار طبیعت در بروجرد

فعالیت ۷۰۰ همیار طبیعت در بروجرد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد با تاکید بر مشارکت و همکاری همگانی در حفاظت از منابع طبیعی، گفت: هم اکنون تعداد ۷۰۰ نفر بعنوان همیار طبیعت برای حفاظت از منابع طبیعی و ملی در شهرستان فعالیت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «یحیی کریمی» اظهار کرد: یکی از راه‌های موثر در حفاظت از منابع طبیعی اقدامات فرهنگی است که در این راستا مشارکت مردم به عنوان همیاران طبیعت نقش موثری دارد اما در روز طبیعت، همه باید حافظ طبیعت و درختان باشیم و به نام روز طبیعت فشار زیاده از حد بر درختان و طبیعت وارد نشود.

وی با تاکید بر اینکه ؛ بیاییم همه با هم، مهمان شایسته ای برای طبیعت باشیم، گفت: هنگام حضور در طبیعت از روشن کردن آتش در جنگل ها و مراتع تا حد امکان خودداری شود و در صورت نیاز، در زیر درختان و نزدیک آنها آتش روشن نشود و در صورت روشن کردن آتش هنگام ترک طبیعت از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل شود و خاکستر باقی مانده آتش بررسی شود که باد باعث شعله ور شدن آن نشود.

کریمی با تاکید بر اینکه درختان و شاخه‌های آنها را نباید شکست، گفت: اگر درختی مشاهده کردید که شاخه ای خشک دارد، آن درخت الزاما خشک شده نیست و نباید به آن آسیبی وارد کرد. تنه های درختان خشک شده، تعادل اکوسیستم را حفظ کرده، لانه و محل تغذیه پرندگان و حیات وحش است، این تعادل را بر هم نزنیم و جانوران را بی‌خانمان نکنیم.

رییس منابع طبیعی بروجرد با بیان اینکه در صورت نیاز، از هیزم‌های خشک کف جنگل جمع آوری شود، گفت: طبیعت به اندازه کافی بخشنده است. تبر، بلای جان جنگل را از لیست وسایل خود حذف کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در روز طبیعت، مراقب شاخه‌های سبز و بوته‌ها باشیم و سعی شود به آنها آسیبی وارد نشود گفت: گیاهان دارویی فصل بهار از طریق پیاز تجدید نسل می‌کنند، آنها را با پیاز برداشت نکنیم.

کریمی بیان کرد: پسماندهای غیرقابل تجزیه خویش را در طبیعت رها نکنیم. همچنین هر گونه حریق احتمالی را پس از مشاهده سریعا به تلفن ۱۵۰۴ و تلفن ۱۳۹ یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع رسانی شود.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
منابع طبیعی - محیط زیست - حفاظت جنگل ها - آبخیزداری - یحیی کریمی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم