فعالیت سامانه بارشی جدید از بعدازظهر روز سوم فروردین

کد خبر: 
۶۴۶۷
هواشناسی استان لرستان؛

فعالیت سامانه بارشی جدید از بعدازظهر روز سوم فروردین

فعالیت سامانه بارشی جدید از بعدازظهر روز سوم فروردین

بنا بر هشدار سطح زرد هواشناسی لرستان، فعالیت سامانه بارشی جدید بعد از ظهر روز جمعه سوم فروردین ماه شروع می‌شود و تا غروب شنبه ادامه دارد.

به گزارش پایگاه‌ خبری‌ زرک به نقل از هواشناسی استان لرستان، بارش پراکنده و رگبار باران، رعد و برق، بارش پراکنده برف در شهرهای سردسیر، رگبار برف در ارتفاعات و نواحی کوهستانی، رگبار تگرگ، وزش باد شدید و نسبتا شدید لحظه‌ای و احتمال خیزی گرد و خاک از مخاطرات این سامانه بارشی پیش بینی شده است.

در پی فعالیت این سامانه بارشی؛ لغزندگی سطح جاده ها، اختلال در تردد، ایجاد رواناب و آبگرفتگی معابر ، احتمال کولاک برف در محورهای مواصلاتی کوهستانی، خسارت به برخی سازه‌ها، مه آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی وجود دارد.

توقف نکردن در بستر و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، عدم فعالیت کوهنوردی و همراه داشتن تجهیزات زمستانی ، محافظت از تاسیسات ، آمادگی دستگاه های امدادی و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه شده است.

بنا بر اعلام هواشناسی استان لرستان ، طی بامداد پنجشنبه دوم فرودین ماه شاهد کاهش دماهای شبانه در استان هستیم و در نواحی شمالی و شرقی دما به زیر صفر می رسد لذا مدیریت مصرف حامل های انرژی و حفاظت از گلخانه ها در دستور کار قرار گیرد.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
سامانه بارشی - سوم فروردین - کولاک - باران - لغزندگی جاده - محورهای مواصلاتی - هواشناسی لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم