عیدقربان؛ سرشار از آموزه‌های دینی برای مسلمانان

کد خبر: 
۴۱۳۰
نماینده ولی‌فقیه در لرستان مطرح کرد؛

عیدقربان؛ سرشار از آموزه‌های دینی برای مسلمانان

حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: عید سعید قربان برای ملل مسلمان سراسر مملو از آموزه‌های دینی است.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان که در مصلای الغدیر خرم‌آباد برگزار شد، با تبریک این روز مبارک به همگان اظهار داشت: عیدقربان برای ملل مسلمان و از جمله ملت مسلمان ایران سراسر مملو از آموزه‌های دینی است.
 
وی به دوره ۴۰ روزه عبادت حضرت موسی علیه السلام اشاره کرد و گفت: این حضرت در سی روز ماه ذی‌القعده و ۱۰ روز اول ذی‌الحجه با خداوند خلوت نمود و آموزه‌های دینی که درس زندگی، عبادی و اجتماعی است را از خدای تبارک دریافت کرد و در روز عید قربان با آموخته‌های دینی به میان قوم‌اش بنی اسرائیل بازگشت.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه مأموریت حضرت موسی علیه السلام نجات مردم بنی‌اسرائیل از چنگال فرعون و ساحران بود، تصریح کرد: ایشان به همراه مردم شبانه از مصر حرکت کردند و فرعون و سپاهیان‌اش صبح از این ماجرا مطلع شدند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی به معجزه شکافته شدن رود نیل با عصای حضرت موسی به اذن پروردگار اشاره کرد و بیان داشت: موسی و یارانش از رود به سلامت گذر کردند و فرعون و همراهانش غرق شدند.

وی با تأکید بر اینکه در راه حق، همواره سختی‌ها و مشکلاتی وجود دارد، تصریح کرد: در مسیر این رویدادِ سخت اجتماعی ممکن است افرادی مغلوب شوند و یا فریب بخورند و از مسیر انقلاب پیاده شوند؛ این قبیل رویدادها آموزه‌هایی است که در دهه اول ذی‌الحجه برای ما درس است.

نماینده ولی فقیه در لرستان در تکمیل سخنان خود به رویداد شگفت‌انگیز ذبح حضرت اسماعیل توسط پدرش حضرت ابراهیم پرداخت و خاطرنشان کرد: ابراهیم مأمور می‌شود جوان خود را در راه خدا ذبح کند و هنگامی که او داستان خواب و دستور الهی را به اسماعیل گفت و نظر او را جویا شد، اسماعیل گفت: «پدرجان، هر چه دستور داری اجرا کن، به خواست خدا مرا از صابران خواهی یافت!».

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی در پایان وصیت‌نامه شهدا، سخنان و صبر و شکیبایی پدران و مادران و همسران شهدا را شبیه داستان حضرت ابراهیم و اسماعیل عنوان کرد و گفت: آموزه این موضوع این است که به دنبال هر محنت و رنجی، گشایشی است.

عکس خبر: محمد بیرانوند/

 

برچسب‌ها: 
عید قربان - نماینده ولی فقیه در لرستان - سید احمدرضا شاهرخی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم