عشایر تولید کننده ۳۵ درصد صنایع‌ دستی بروجرد

کد خبر: 
۶۳۸۵
رئیس اداره امور عشایر بروجرد:

عشایر تولید کننده ۳۵ درصد صنایع‌ دستی بروجرد

عشایر تولید کننده ۳۵ درصد صنایع‌ دستی بروجرد

رئیس اداره امور عشایر بروجرد گفت: شهرستان بروجرد دارای ۷۰۰ خانوار عشایر است که ۳۵ درصد صنایع‌ دستی توسط عشایر تولید می‌شود.

به گزارش پایگاه‌ خبری‌ زرک، «نورالله مصطفی نژاد» اظهار کرد: ظرفیت‌های خوبی در عرصه منابع طبیعی در مناطق عشایر وجود دارد که باید در حفظ و بهره‌گیری مناسب از آن بیش از گذشته کوشا باشیم.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۷۰۰ خانوار عشایر شهرستان بروجرد با داشتن ۱۱۰ هزار رأس دام سبک و سنگین سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن فرآورده گوشتی تولید می‌کنند.

رئیس اداره امور عشایر بروجرد اضافه کرد: سازمان امور عشایری کشور در راستای ایجاد تنوع در اشتغال و درآمد عشایر تولید صنایع‌ دستی و گیاهان دارویی را در اولویت قرار داده است.

مصطفی‌نژاد تصریح کرد: ۳۵ درصد صنایع‌ دستی و ۵۰ درصد مواد پروتئینی مورد نیاز مردم شهرستان توسط عشایر تولید می‌شود.

وی اضافه کرد: در راستای برنامه‌های کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و تقویت سرمایه و رونق تولید و تقویت محصولات در جامعه عشایری با محوریت بانوان عشایری دوره آموزشی و توانمندسازی زنان عشایر شهرستان برگزار کرد.

رئیس اداره امور عشایر بروجرد ادامه داد: این دوره با حضور بانوان عشایر بروجرد با همکاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان، اداره‌کل امور عشایر استان، امور بانوان و خانواده فرمانداری بروجرد در منطقه عشایری شهرستان بروجرد برگزار شد.

مصطفی نژاد اظهار کرد: برندسازی محصولات و صنایع‌ دستی جهت فروش در بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های محصولات کشاورزی و عشایری از اهداف این دوره است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به چهار فصل بودن شهرستان باید از تمامی ظرفیت‌های گردشگری به‌خصوص گردشگری عشایری و روستایی به‌درستی استفاده کنیم.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
صنایع دستی - عشایر بروجرد - برندسازی صنایع دستی - نورالله مصطفی نژاد - اداره امور عشایر بروجرد

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم