عرضه ۱۳۰۰ تُن مرغ گرم با قیمت مصوب از ۱۵مهر

کد خبر: 
۲۰۶۰
مدیرجهاد کشاورزی مرکز لرستان خبر داد؛

عرضه ۱۳۰۰ تُن مرغ گرم با قیمت مصوب از ۱۵مهر

مراد سپهوند مدیر جهاد کشاورزی خرم‌آباد

مدیر جهاد کشاورزی مرکز لرستان از عرضه ۱۳۰۰ تُن مرغ گرم با قیمت مصوب از ۱۵مهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ مراد بیرانوند با اعلام اینکه طی شهریور ماه سال‌جاری ۶۱۰هزار قطعه جوجه‌ریزی در ۲۵ واحد مرغ گوشتی خرم‌آباد صورت گرفته است، افزود: این واحدهای تولیدی این میزان جوجه یک روزه را با هماهنگی و بر نامه ریزی معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان، دامپزشکی، جهاد کشاورزی شهرستان و تعاونی مرغداران وارد سالن‌های مرغداری خود نموده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت دو واحد مرغ تخم‌گذار فعال خرم‌آباد در یک ماهه گذشته منتهی به مهرماه جاری ۱۵۰تُن تخم‌مرغ تولید و به بازار تقاضا، عرضه کردند.

مدیر جهاد کشاورزی خرم‌آباد، یادآور شد: با توجه به تمهیدات، برنامه ریزی، زمان‌بندی و نوبت‌دهی صورت گرفته، یک چهارم از واحدهای پرورش مرغ گوشتی خرم‌آباد در شهریور ماه جاری اقدام به جوجه ریزی نموده‌اند.

سپهوند، تعداد واحدهای مرغ گوشتی صنعتی این شهرستان را ۱۱۰ واحد اعلام و تصریح کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته در هر ماه یک چهارم از این واحدها با رعایت فاصله جوجه ریزی ۹۰ روزه اقدام به جوجه ریزی کرده بطوریکه هر واحد در سال سه تا چهار دوره جوجه‌ریزی نماید.

وی افزود: این مقدار علاوه بر تامین نیاز شهرستان خرم‌آباد، مازاد تولیدشان به بازار شهرستان‌ها و استان‌های همجوار صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی خرم‌آباد بیان داشت: با حمایت و پیگیری رییس سازمان، معاون بهبود تولیدات دامی استان، پشتیبانی و مساعدت شرکت پشتیبانی امور دام استان بیش از ۷۰ درصد نهاده‌دان مورد نیاز واحدهای مرغ گوشتی و تخم‌گذار با ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی تامین و در اختیار مرغداران قرار گرفته و امیدواریم این روند جهت تثبیت قیمت و پایداری تولید تا پایان سال ادامه داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی خرم‌آباد خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که از ۱۵ مهر ماه به تدریج بر اساس تاریخ جوجه‌ریزی تا نیمه اول آبان‌ماه جاری حدود ۱۳۰۰ تن مرغ گرم به قیمت مصوب وارد بازار تقاضا شود.

جمشید سپهوند/

 

برچسب‌ها: 
سازمان جهاد کشاورزی لرستان - مراد سپهوند - خرم آباد - جوجه ریزی - قیمت مصوب - مرغ گرم

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم